וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה הודיעה: מייסד ויקיליקס יוסגר לארה"ב

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 12:56

שרת הפנים הבריטית הודיעה על הסגרתו של ג'וליאן אסאנג' לארה"ב, לאחר שנקבע כי הערבויות האמריקניות לביטחונו תקפות. הצוות המשפטי של מייסד האתר צפוי לערער על ההחלטה, ובכך לדחות את מועד ההסגרה

בווידאו: ביהמ"ש בבריטניה דחה את בקשת ההסגרה של אסאנג'/צילום: רויטרס

שרת הפנים הבריטית, פריטי פאטל, הודיעה היום (שישי) כי מייסד אתר ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', יוסגר חזרה לארצות הברית, לאחר שחיפש מקלט מדיני בממלכה המאוחדת. ההסגרה אושרה, לאחר שנקבע כי הערבויות שנתנו הרשויות האמריקניות לשלומו של אסאנג' תקפות.

הצוות המשפטי שמלווה את אסאנג' צפוי לערער על ההחלטה, וכך יידחה מועד הסגרתו של מייסד האתר. עורכי הדין יטענו כי אסאנג' לא חרג מחופש הביטוי, וכי אישור ההסגרה נובע משיקולים פוליטיים. כחלק מהערבויות שהתקבלו, ארצות הברית הבטיחה כי מייסד האתר לא יוצא להורג.

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בבית המשפט בווסטמינסטר ב-13 בינואר 2020. רויטרס
יוסגר לארה"ב? אסאנג'/רויטרס

בינואר 2021 דחה בית משפט בבריטניה את בקשת ההסגרה של אסאנג' לארצות הברית. השופטת ונסה ברייטסר אמרה כי היא דחתה את הבקשה בשל החשש שאסאנג' ישים קץ לחייו. הוא מבוקש בארצות באשמת ריגול וקשירת קשר לפריצה למחשבים ממשלתיים בתחילת העשור הקודם. הרשויות בארצות הברית אמרו כי יערערו על ההחלטה והביעו אכזבה ממנה, ומקסיקו הציעה מקלט מדיני לאסאנג'.

הרשויות בארצות הברית מאשימות את אסאנג' בן ה-49, יליד אוסטרליה, בשחרור מסמכים צבאיים סודיים ותכתובות דיפלומטיות באתר ההדלפות ב-2010 וב-2011. הוא אומר כי הוא חשף עוולות צבאיות, אך בוושינגטון טוענים כי הוא סיכן את חייהם של מאה איש, וכ-50 מהם קיבלו עזרה. חלקם ברחו מארצותיהם לארצות הברית או מדינות אחרות בשל החשש לחייהם. עורכי דינו אמרו כי העמדתו לדין היא פוליטית בהובלת נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, וכי הסגרתו מאיימת על עבודתם של עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully