וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מנסים לקדם עם אורבך את עסקת הפרישה, הוא מסנן את השיחות מהם

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 20:01

בכירים במפלגתו של נתניהו מנסים ליצור קשר עם הח"כ מימינה, אך הוא ניתק מגע. לדברי גורמים המעורים בפרטים, אורבך מבין שבליכוד מעוניינים בבחירות, ולא בהקמת ממשלה בכנסת הנוכחית. לכן, הוא חושש כי ההצעה שקיבל לא תקויים

בווידאו: ח"כ ניר אורבך נפגש פעם נוספת עם ראש הממשלה בנט/צילום: רוני כנפו

בכירים בליכוד מנסים ביממה האחרונה ליצור קשר עם חבר הכנסת ניר אורבך כדי לקדם עמו את עסקת פרישתו מהקואליציה אך הוא ניתק מגע, מסרב להגיב לפניותיהם או ליצור עמם קשר חזרה - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. אורבך שוהה בחופשה בצפון יחד עם משפחתו, אבל גורמים המעורים בפרטים טוענים כי החשש העיקרי של חבר הכנסת שהודיע השבוע על פרישה זמנית מהקואליציה נובע מההבנה כי בליכוד לא מעוניינים בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, אלא בבחירות ואין לו דרך להבטיח כי ההצעה שקיבל לתפקיד שר בממשלה הבאה ושריון ברשימת הליכוד לכנסת הבאה - תקוים.

"אורבך מרגיש שההצעה אינה קונקרטית מספיק", הוסיפו הגורמים שמעורים בפרטים. עם זאת, ההערכות הן כי אורבך ישוב מחופשה בתחילת השבוע הבא, והצדדים ישובו לשיחות ביניהם. חבר הכנסת טרם החליט אם יתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב. בקואליציה חוששים מהאפשרות הזאת, למרות שהבהיר כי הוא מעדיף להימנע מבחירות, ולנסות לקדם הקמת ממשלת-ימין חלופית בכנסת הנוכחית. לדברי גורמים בקואליציה, "מרגע שכדור השלג מתחיל להתגלגל, אין לך סיכוי גדול מידי לעצור אותו. לאשר את פיזור הכנסת בקריאה טרומית, זה תחילתה של מערכת בחירות".

ניר אורבך לאחר פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לשכת רה"מ, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מסנן שיחות. אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר השבוע הודיע אורבך כי הוא אינו חלק מהקואליציה עד להודעה חדשה, אך מקורבים אליו ששוחחו איתו טוענים כי "את הגלגל יהיה קשה להחזיר לאחור". את ההחלטה אורבך קיבל לאחר סדרת פגישות שקיים בשבוע החולף עם ראש הממשלה נפתלי בנט, השרה איילת שקד ולאחר התייעצויות ממושכות עם מקורביו ומשפחתו הקרובה.

אורבך הבהיר היום כי "הקואליציה לא תוכל להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית", אבל לא ציין במפורש מה יהיה הצעד שבגללו ישוב לשורות הקואליציה, ובסביבתו מעריכים כי גם ההתפטרות של מאזן גנאים מרע"ם וג'ידא רינאווי זועבי ממרצ - לא תעזור, לנוכח היעדר רוב של הקואליציה לקדם חוקים או מהלכים בכנסת, והצורך בהישענות על הרשימה המשותפת, צעד שאורבך הבהיר בפגישות עם בנט כי מדובר ב"קו אדום". אורבך מנסה לפעול להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, זאת למרות שהסיכויים לכך נמוכים ביותר.

לקראת סוף החודש הנוכחי, הוא צפוי להחליט על תמיכה בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית, ובשבתו כיו"ר ועדת הכנסת - הוא יוכל לשלוט בהליך הפיזור ובתאריך שייקבע לבחירות בהסכמת רוב סיעות הקואליציה והאופוזיציה. בסביבתו אומרים כי לא מן הנמנע כי יתמוך גם בפיזור הכנסת בקריאה שניה ושלישית, אף שהמשמעות היא כי ראש ממשלת מעבר בתקופת בחירות יהיה יאיר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully