וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורבך הודיע על פרישה זמנית אך בסביבתו מעריכים: "יהיה קשה לחזור לאחור"

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 21:23

הח"כ ימינה לא ציין במפורש מה יהיה הצעד שישיבו לשורות הקואליציה, ובסביבתו מעריכים שנוכח היעדר רוב שלה והצורך להישען על הרשימה המשותפת - הסיכוי שיחזור בו נמוך. הוא אף עשוי לתמוך בפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, אף שמשמעות הדבר שלפיד יהיה רה"מ בממשלת המעבר

בווידאו: ח"כ ניר אורבך נפגש פעם נוספת עם ראש הממשלה בנט/צילום: רוני כנפו

ח"כ ניר אורבך הודיע היום (שני) כי הוא אינו חלק מהקואליציה עד להודעה חדשה, אך מקורבים אליו ששוחחו איתו טוענים כי "את הגלגל יהיה קשה להחזיר לאחור". את ההחלטה אורבך קיבל לאחר סדרת פגישות שקיים בשבוע החולף עם ראש הממשלה נפתלי בנט, השרה איילת שקד ולאחר התייעצויות ממושכות עם מקורביו ומשפחתו הקרובה.

אורבך הבהיר היום כי "הקואליציה לא תוכל להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית" אבל לא ציין במפורש מה יהיה הצעד שבגללו ישוב לשורות האופוזיציה, ובסביבתו מעריכים כי גם ההתפטרות של מאזן גנאים מרע"ם וג'ידא רינאווי זועבי ממרצ - לא תעזור, לנוכח היעדר רוב של הקואליציה לקדם חוקים או מהלכים בכנסת, והצורך בהישענות על הרשימה המשותפת, צעד שאורבך הבהיר בפגישות עם בנט כי מדובר ב"קו אדום". בימים הקרובים, אורבך ינסה לפעול להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, זאת למרות שהסיכויים לכך נמוכים ביותר.

לקראת סוף החודש הנוכחי, הוא צפוי להחליט על תמיכה בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית, ובשבתו כיו"ר ועדת הכנסת - הוא יוכל לשלוט בהליך הפיזור ובתאריך שייקבע לבחירות בהסכמת רוב סיעות הקואליציה והאופוזיציה. בסביבתו אומרים כי לא מן הנמנע כי יתמוך גם בפיזור הכנסת בקריאה שניה ושלישית, אף שהמשמעות היא כי ראש ממשלת מעבר בתקופת בחירות יהיה יאיר לפיד.

ניר אורבך לאחר פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לשכת רה"מ, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"את הגלגל יהיה קשה להחזיר לאחור". אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ אורבך הודיע על החלטתו שלא להצביע עם הקואליציה באופן זמני בתום פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שנערכה זו הפעם השלישית ביממה האחרונה. בעקבות זאת, ובשל היעדר רוב, בקואליציה משכו את כל הצעות החוק מסדר היום.

"אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים - הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית", אמר אורבך בהתייחסות ראשונה שלו להתפתחויות. "לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום - איננה ממלאת את ייעודה". הוא סיים באומרו כי "הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום - אינני חלק מהקואליציה".

  • עוד באותו נושא:
  • ניר אורבך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully