וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכו וחטפו נשק": שני תושבי עיסאוויה הואשמו בתקיפת שוטרים

עודכן לאחרונה: 18.6.2022 / 21:14

כתב אישום הוגש נגד שני תושבי מזרח ירושלים בגין תקיפה ועבירות של גרימת חבלה. על פי האישומים, השניים עקבו אחר רכבם של השוטרים, ואחרי ששניים מהנוסעים ירדו מהמכונית חסמו את דרכו של הנהג, הכו אותו, ולקחו את נשקו. בהמשך הוציאו אותו מהרכב והרביצו לו

בווידאו: שוטרים הותקפו בידי ערבים בירושלים/יוסי אלי, חדשות 13

כשבוע לאחר תקיפת השוטרים בעיסאוויה הפרקליטות הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד סאלח אבו חומוס בן ה-22 ויוסף עליאן בן ה-25, תושבי השכונה בגין עבירות של חבלה וגניבת נשק. במקביל, במחלקה לחקירות שוטרים ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע שהוביל לירי באוויר של 17 כדורים. בתיעוד חדש של התקרית נראה רכב השוטרים, שטענו כי נאלצו להימלט מהמקום, יוצא בנסיעה רגילה מהשכונה מתוך מחשבה כי האירוע הסתיים מבלי לדעת שהם במעקב של כמה מהתוקפים.

על פי כתב האישום, אבו חומוס שמע את הירי של השוטרים מחוץ לביתו ונסע עם אביו בעקבות הרכב. במקביל, קבוצת צעירים, וביניהם עליאן, גם עקבה אחר הרכב. כשהגיעו השלושה לגבעה הצרפתית שניים ירדו מהרכב לכיוון דירתם ואחד נוסף המשיך בנסיעה. רכבו של אחד הנאשמים נסע בנתיב מולו והתנגש בו ובמקביל קבוצת הצעירים חסמה את דרכו באמצעות רכבם.

הניידת שהותקפה בעיסאוויה, 8 ביוני 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הרכב שבו הותקפו השלושה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אז החלו התוקפים ליידות אבנים וסלעים ולרסס את הנהג בגז פלפל. בשלב מסוים אחד התוקפים חטף את הנשק מידי המתלונן וברח מהמקום. שאר התוקפים המשיכו לפגוע בשוטר, סאלח סגר בחוזקה את דלת הרכב על רגלו, הוציא אותו מהרכב גרר אותו הצידה והכה אותו. אז הגיע חברו של המתלונן למקום, ירה שתי יריות אזהרה באוויר והתוקפים ברחו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלונן חבלות בגופו, ונזקים רבים למכוניתו.

במקביל, במחלקה לחקירות שוטרים נחקר אתמול אחד המעורבים באירוע בחשד לשימוש בנשק חם באזור מגורים ללא הצדקה. עוד נטען כי השוטרים היו שיכורים כשנכנסו לשכונה הערבית וירו באוויר. על פי גרסת המשטרה, בשבוע שעבר שני שוטרים שלא היו בתפקיד ואזרח הגיעו ברכבם לתחנת דלק בכניסה לשכונה כדי לקנות סיגריות. עם יציאתם נכנסו בטעות לשכונה והגיעו לבית שבו הייתה באותו הערב סוכת אבלים על מות בן משפחה. לטענתם, עם הגעתם למקום, השוטרים והאזרח הותקפו, ולכן אחד מהם ירה באוויר ברכב ירי באוויר ונמלט עם חבריו מהמקום תוך שהם עולים על אי תנועה.

עוד בוואלה!

תיעוד: צעירים מעיסאוויה תקפו שוטרים בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים

לכתבה המלאה
תקיפת השוטרים באזור שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים 9 ביוני 2022. יוסי אלי, חדשות 13, אתר רשמי
תיעוד תקיפת השוטרים. שבוע שעבר/אתר רשמי, יוסי אלי, חדשות 13

עוד טוענים במשטרה כי השלושה נמלטו לשכונת הגבעה הצרפתית הסמוכה, עצרו ברחוב בר כוכבא, וכששניים ירדו מהרכב בני המשפחה מעיסאוויה הגיעו אליהם תקפו אותם שוב, ולקחו לאחד מהם את נשקו. בינתיים, חבריו של השוטר נזעקים לעזרתו ואחד מהם מבצע ירי נוסף באוויר והבריח את התוקפים.

לטענת סנגוריהם של החשודים, השוטרים היו שיכורים וביצעו ירי שלא כדין בשכונה, בעוד שהחשודים ביקשו להגן על עצמם מבלי שידעו שמדובר בשוטרים. "הטענה שמדובר במי שנכנסו בטעות זה שקר גס, מדובר בשני שוטרים שמשרתים בגזרה", אמר עו"ד פארס מוסטפא, המייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית. "הדעת לא סובלת שמי שמפרק מחסנית, 17 כדורים, בתוך לב שכונת מגורים, אזור הומה אדם ללא כל סיבה הוא לא מסוכן".

עוד טען עורך הדין כי "חקירת מח"ש מתנהלת בעצלתיים כי אחד השוטרים, שעבר אירוע קשה מצא לנכון עוד באותו היום לטוס לחו"ל כדי שלא ייחקר באזהרה". לדבריו, המחלקה לזיהוי פלילי לא הגיעה למקום, תרמילי הקליעים לא נאספו ולא נבדקו מצלמות האבטחה. מנגד, בסביבתו של אחד השוטרים שהותקפו סיפרו כי הוא בפוסט טראומה ומתקשה לתפקד.

השוטרים שהגיעו לעיסאוויה היו תחת השפעת אלכוהול, ירו 17 כדורים אל מול סוכת אבלים למרות שלא היו בסכנה הצעירים כלל לא ידעו שמדובר בשוטרים ופעלו מתוך הגנה עצמית", טען עורך הדין. "עוד התגלה בדיון, שבניגוד לטענה שהשוטרים נכנסו לשכונה בטעות, מדובר בשוטרים שמתגוררים בסמוך, משרתים באזור ומכירים את הגזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully