וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צעירים מעיסאוויה תקפו שוטרים בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 20:45

מעצרם של שני חשודים בתקיפת שלושת השוטרים, שבעת התקרית לא היו בתפקיד, הוארך בארבעה ימים. התקיפה אירעה תחילה בכניסה לעיסאוויה שבמזרח ירושלים, ואז המשיכה בשכונה היהודית הסמוכה. לדברי החשודים, הם כלל לא ידעו שהשלושה הינם שוטרים - והם חשו מאוימים בגלל נשקיהם

בווידאו: שוטרים הותקפו בידי ערבים בירושלים/יוסי אלי, חדשות 13

צעירים ערבים מעיסאוויה שבמזרח בירושלים תקפו אמש (רביעי) שלושה שוטרים בשכונת הגבעה הצרפתית בעיר. בית משפט השלום בעיר האריך היום את מעצרם של שני חשודים במעשה, בני 22 ו-25, בארבעה ימים. הערב נעצרו ארבעה חשודים נוספים בתקיפה. תיעוד התקיפה פורסם לראשונה על ידי יוסי אלי בחדשות 13.

השוטרים, שלא היו בתפקיד בעת התקרית, הגיעו לכניסה לשכונה הערבית, הותקפו, פתחו בירי - ונמלטו לגבעה הצרפתית. שם תפסו אותם הצעירים ותקפו אותם בשנית. בתגובה, השוטרים פתחו שוב בירי. השוטר המעורב בירי מסר את גרסתו במשטרה אך לא נחקר תחת אזהרה. "כמעט רצחו שוטר", אמר נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר בבית המשפט, והוסיף כי "מדובר באירוע אלים במיוחד".

זירת תקיפת השוטרים באזור שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים 9 ביוני 2022. דוברות משטרת ישראל
הרכב בו נסעו השוטרים שהותקפו, אתמול/דוברות משטרת ישראל

לדברי החשודים, הם כלל לא ידעו שהשלושה הינם שוטרים - והם חשו מאוימים בגלל הנשקים שנשאו. בחקירתו במשטרה טען אחד החשודים בתקיפה כי ראה אדם שולף נשק ללא שידע שמדובר בשוטר וחשש לחייו. "פחדתי שירה בי, אז תפסתי אותו שלא ירה בי", אמר.

עו"ד פראס מוסטפא עלי המייצג את אחד החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית טען בדיון כי "המעצר במקרה הזה בעלמא ואין חשד סביר. מדובר באדם שאומר 'הייתי בזירה, נקלעתי לשם באקראי, ראיתי את מה שהתרחש, לא הייתי מעורב בשום אירוע אלימות'. יש לתהות מדוע בוצע ירי בשכונת מגורים. היחידה החוקרת אוכפת את החוק בכיוון חד סטרי, אדם שיורה באזור מגורים שלא בתפקיד באזור מגורים והוא לא נחקר באזהרה, ברור שיש התנהגות בבהלה, אותו שוטר נחטף ממנו נשק".

סנגור של חשוד נוסף במעורבות בתקיפת השוטרים טען במהלך הדיון כי "הוא לא ירד לתקוף את השוטר, הוא לא ידע שזה יהודי בכלל, הוא לא ידע שהוא משטרה בכלל. בן אדם שהתנגש לו באוטו יורד לברר את העניינים, רואה שלבן אדם יש נשק, מפחד שהוא ירה בו, תופס אותו שלא ירה בו וצועק תקראו למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully