וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים במעון שנסגר בשל התפרצות שלשולים: "ידענו שקורה משהו, מדובר במחדל"

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 21:20

ההורים העבירו ביקורת על התנהלות המוסד החינוכי בו נרשמה התפרצות חריגה של הקאות ושלשולים בקרב 35 ילדים. עם זאת, הורים אחרים הביעו פליאה מהמקרה מאחר ומדובר בגן מצוין. "מקווים מאוד שכל הסיפור הזה יגמר מהר"

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
גן ילדים/פלאש 90, משה שי

הורים לילדי המעון באשקלון שנסגר בעקבות התפרצות שלשולים והקאות אמרו היום (חמישי) כי מדובר במחדל. עם זאת, הורים אחרים הביעו פליאה מהמקרה מאחר ומדובר "בגן מצוין". פעילות המעון "עמק האלה" בעיר הושבתה אתמול בהחלטת משרד הבריאות, בעקבות דיווח על התפרצות חריגה של תחלואה בקרב 35 ילדים.

"היתה תחלואה חוזרת במשך תקופה, ואתמול אמרו לנו לבוא לאסוף את הילדים יותר מוקדם על מנת שיוכלו לחטא את המקום", סיפרה לוואלה! אם לילד המתחנך מעון. "ואז, בצהריים שלחו את ההודעה על סגירת המעון ואיסוף הילדים לאלתר. לטעמי מה שקורה שם זה היה מחדל", הוסיפה.

עוד היא שיתפה כי "הילד שלי היה מספר פעמים חולה בחודש האחרון וכשאמרתי להם שלדעתי קורה משהו במעון - נעניתי בזה ש'הכל בבדיקות כל הזמן ותחת פיקוח'... מספר ימים לאחר מכן קורה כל הסיפור הזה".

אימא אחרת בנה לומד במקום שיבחה את המקום. "מדובר בגן מצוין, ואנחנו מקווים מאוד שכל הסיפור הזה יגמר מהר. זה יכול לקרות בכל גן".

הוראת משרד הבריאות הגיעה לאחר שנערכה חקירה אפידמיולוגית במקום, ובעקבות הממצאים הורתה רופאת המחוז להפנות את הילדים לרופא מטפל לצורך בדיקות צואה, בדיקת קורונה וטיפול רפואי. במקביל, הורתה על ביצוע ניקוי וחיטוי יסודי בכל רחבי המעון כולל בכיתות, מטבח, חדרי שירותים, מעלית וחצר. כמו כן, וילונות ומוצרי טקסטיל למיניהם (כמו בובות פרווה), נשלחו לכביסה ולא יוחזרו למעון עד סיום התחלואה וחזרת הגן לפעילות.

כמו כן, היום תבוצע ביקורת תברואית במעון ויועברו הנחיות נוספות. לפי משרד הבריאות, המעון יפתח מחדש כשיושלמו פעולות הניקוי והחיטוי, אם לא יהיו מקרי תחלואה נוספים, וכן רק לאחר קבלת אישור המשרד.

עיריית אשקלון מרה אתמול בתגובה כי "עם היוודע מקרי התחלואה במעון, פעלו החברה העירונית וצוות הגן בשקיפות מלאה מול ההורים ועדכנו אותם בצורה שוטפת על הנעשה כולל הפצת הודעות מפורטות והנחיות להורים כיצד לפעול על מנת למנוע הדבקה. ממונה בריאות ציבור רשותי עמד בקשר עם הורי הגן וסקר בפניהם את הפעולות הנדרשות כולל מאמצי העירייה והחברה העירונית למנוע את סגירתו המלאה של המעון. מחר יתקיים סיור נוסף במקום והנחיות נוספות יובאו לידיעת ההורים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully