וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת בסכסוך עבודה בשל "האלימות כלפי עובדי הציבור"

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 15:29

לדברי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הארגון יפתח בעיצומים אם לא יינקטו צעדים למיגור האלימות כלפי עובדי הציבור בתוך 10 ימים. זאת, על רקע תקיפת הרופאה שאירעה אמש בבאר יעקב ואירועי האלימות הגואים בבתי החולים ובאוטובוסים. גם ההסתדרות הרפואית תשבות ביומיים הקרובים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר היום (רביעי) כי הארגון יפתח בעיצומים אם לא יינקטו צעדים למיגור האלימות כלפי עובדי הציבור בתוך 10 ימים. דבריו מגיעים על רקע תקיפת הרופאה שאירעה אמש בבאר יעקב, אירועי האלימות הגואים בבתי החולים ותקיפות נהגי האוטובוסים והפקחים.

"אם בעשרת הימים הקרובים לא יינקטו צעדים אקטיביים ואפקטיביים מצד משרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות למיגור תופעת האלימות כלפי משרתי ציבור - אכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי, ומדי שבוע אכניס עוד ועוד סקטורים לשביתות הזדהות", איים בר דוד. "החל מצוותי רפואה, עובדי המגזר הציבורי ועד נהגי התחבורה הציבורית".

הרופאה שהותקפה עם מוט בקופת חולים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרופאה שהותקפה בבאר יעקב, אתמול/אתר רשמי, מערכת וואלה!
קמפיין ההסתדרות נגד אלימות. יחצ,
מתוך קמפיין ההסתדרות למיגור האלימות/יחצ

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "האלימות כלפי עובדות ועובדים המשרתים את הציבור היא תופעה שלמרבה הצער רק הולכת וגוברת. עובדות ועובדים מותקפים וניצבים מול אוזלת היד של רשויות המדינה ואכיפת החוק. זאת העת לפעול בעוצמה למיגור מוחלט של התופעה. לא נסכים להתרגל למקרים הללו ולדיווחים הללו".

בתוך כך, הנחה בר-דוד, להעלות שוב בטלוויזיה, כבר הערב, את קמפיין ההסברה של ההסתדרות תחת הכותרת "אלימות לא עובדת כאן יותר". הקמפיין עלה בשבועות האחרונים ונועד להגביר את המודעות לתופעת האלימות נגד עובדים ומשרתי ציבור. בקמפיין משתתפים אחיות ואחים, מזכירה רפואית, נהג אוטובוס, עובדת סוציאלית, פקח חניה ועובדות הביטוח הלאומי - אשר עוטים על עצמם במהלך עבודתם אפודי מגן ועליהם הכיתוב "כוננות ספיגה זה אצלנו בשגרה".

עוד בוואלה!

אחרי תקיפת הרופאה: ההסתדרות הרפואית תפתח מחר בשביתה כללית בת יומיים

לכתבה המלאה
ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות, בכנס אלי הורביץ. דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר,
בר דוד/דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר

ההסתדרות הרפואית כבר הודיעה שתפתח מחר בשביתה כללית בת יומיים בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה בעקבות אירוע האלימות החריג שהתרחש בבאר יעקב. במסגרת השביתה המתוכננת, העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

"הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו", הצהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי. "השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully