וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי בפקיסטן מעמיק - והאזרחים מתבקשים לא לשתות תה

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 14:13

פקיסטן היא היבואנית הגדולה בעולם של תה, בשנה שעברה ייבאה תה בשווי 600 מיליון דולר. אך עתודות המט"ח של המדינה נמצאות כעת בשפל - והיא מנסה לצמצם עלויות

אזרחי פקיסטן התבקשו לצמצם את צריכת התה שלהם כדרך לייצב את הכלכלה במדינה, כך דיווחה היום (רביעי) רשת BBC. שתיית כמות קטנה יותר של כוסות תה ביום עשויה להפחית את עלויות היבוא, אמר השר אסאן איקבל.

עתודות המט"ח של פקיסטן נמצאות בשפל כיום - ומספיקות לכסות פחות מחודשיים של יבוא, והמדינה זקוקה נואשות לכסף. פקיסטן היא היבואנית הגדולה בעולם של תה. בשנה שעברה היא ייבאה תה בשווי 600 מיליון דולר.

"אני קורא לאומה להפחית את צריכת התה בכוס או שתיים משום שאנו משלמים על יבוא התה בהלוואה", אמר איקבל, על פי התקשורת במדינה. בנוסף, בעלי עסקים יכולים גם לסגור את דוכני השוק שלהם בשעה 8:30 בערב כדי לחסוך בחשמל, הוא הציע.

נא לא לשתות כל כך הרבה תה

ראש ממשלת פקיסטן שבאז שריף, איסלמבאד מרץ 2022. REUTERS/Akhtar Soomro, רויטרס
ראש ממשלת פקיסטן נבאז שריף/רויטרס, REUTERS/Akhtar Soomro

הבקשה הגיעה בזמן שבו עתודות המט"ח של פיקסטן ממשיכות לרדת במהירות, מה שמפעיל לחץ על הממשלה לחתוך את עלויות היבוא הגבוהות ולשמור על הכסף בתוך המדינה.

הבקשה לצמצם את צריכת התה נהפכה לוויראלית ברשתות החברתיות וזכתה לביקורת על כך שזאת אינה הדרך לשפר את המצב הכלכלי.

עתודות המט"ח של פקיסטן ירדו מכ-16 מיליארד דולר בפברואר לפחות מ-10 מיליארד דולר בשבוע הראשון של יוני, בקושי מספיק כדי לשלם על העלות של שני חודשי יבוא. בחודש שעבר, גורמים רשמיים בקראצ'י הגבילו את היבוא של עשרות מוצרים לא חיוניים כחלק מהמאמץ להפחית את ההוצאה.

המשבר הכלכלי הוא מבחן משמעותי לממשלתו של שבאז שריף, שהחליף את ראש הממשלה אימרן חאן באפריל בהצבעה פרלמנטרית. הממשלה החדשה חשפה בשבוע שעבר תקציב בסך 47 מיליארד דולר שמטרתו לשכנע את קרן המטבע הבינלאומי (IMF ) להחיות תוכנית חילוץ בשווי 6 מיליארד דולר מ-2019.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully