וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמנו שטה: על האיחוד האירופי להילחם באנטישמיות - גם כשהיא מתחזה לאנטי-ישראליות

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 20:56

בכינוס מיוחד של האיחוד האירופי בנושא המשבר באוקראינה סיפרה שרת העלייה והקליטה על הסיוע הומנטרי שמעניקה ישראל לאוקראינה. "אבן יסוד של הממשלה היא חובתנו לסייע לעולים ולפליטים הזכאים להתאזרח על פי חוק השבות", הוסיפה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה היום (שלישי) בנאום באיחוד האירופי כי "על מדינות אירופה מוטלת האחריות להילחם באנטישמיות על כל סוגיה, במלוא העוצמה גם כזו המתחזה לאנטי-ישראליות". את הדברים אמרה בכינוס מיוחד בנושא המשבר באוקראינה בהשתתפות נציב האיחוד האירופאי למדינות השכנות אוליבר ולרי, חברי פרלמנט שגרירים מהאיחוד האירופי, דיפלומטים בכירים ואיגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA).

תמנו שטה הוזמנה לפרלמנט כדי לחלוק את הפעולות אותם ביצעה ומבצעת ישראל בכל הקשור למשבר ההומניטרי באוקראינה, חילוץ פליטים וקליטתם בישראל. "מדינת ישראל, מעצם היווסדה, הייתה מאז ומתמיד אומה שקלטה מהגרים ופליטים, כשרבים מהם הגיעו כפליטים לאחר מלחמת העולם השניה, רבים מהם שרדו את השואה. למעשה, המהגרים והפליטים הם אלו שבנו את המדינה", אמרה. "גם בימים אלה יש מאמץ לאומי גדול ואנו המדינה בין המובילות בקליטת פליטים מחוץ ליבשת אירופה".

על דברי השרה הגיב בהתרגשות נציב האיחוד האירופי אוליבר ולרי, ואמר שממש בימים אלה יש מאמץ של תורמים יהודים להציל אלפי פליטים יהודים ושאינם יהודים. עוד הוסיף הנציב, שאין תירוצים ושהאיחוד האירופי חייב להיאבק במתקפה הטרוריסטית נגד ישראל, ולעמוד איתן לצידה.

כמו כן שיתפה השרה תמנו שטה בסיוע ההומנטרי שמעניקה ישראל לאוקראינה ובמבצע "עולים הביתה" לקליטת חירום של יהודי אוקראינה וסביבותיה במסגרתו עלו לישראל למעלה מ-25,000 עולים חדשים. "אבן יסוד בכל ממשלה בישראל היא חובתנו לסייע לעולים ולפליטים הזכאים להתאזרח על פי חוק השבות. אנחנו עובדים סביב השעון כדי לסייע בהתאקלמות בישראל", אמרה. "אחד הצעדים המשמעותיים שישראל לקחה היא הקמת בית חולים שדה באוקראינה והזרמת מאות טונות של סיוע הומניטרי לאוקראינה.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה במהלך נאומה בטקס הממלכתי ליהודי אתיופיה בהר הרצל 29 במאי 2022. מארק ישראל סאלם, פלאש 90
תמנו שטה/פלאש 90, מארק ישראל סאלם

במהלך נאומה פנתה השרה תמנו שטה לאוליבר וארהלי, נציב האיחוד האירופי למדינות השכנות ואמרה: "על איחוד האירופי מוטלת האחריות לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להתמודד עם כל צורות האנטישמיות".

שגריר אוקראינה לאיחוד האירופי, וסובולד צ'נצוב אמר כי "המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה גורמת למשבר הומניטרי לא רק באוקראינה אלא גם מתפשטת הרבה מעבר לגבולותינו. זה שינה את שרשראות אספקת המזון בעולם. מוצרים שאוקראינה לא תוכל לספק לשוק העולמי מעוררים תגובת שרשרת ומהווים איום על ביטחון המזון העולמי. זו הסיבה שהאינטרס של הקהילה העולמית הוא לעזור לאוקראינה לנצח במלחמה זו בהקדם האפשרי על ידי אספקת נשק והטלת עיצומים על רוסיה".

יו"ר משלחת הפרלמנט האירופי ליחסים עם ישראל, חבר הפרלמנט אנטוניו לופז-איסטוריז ווייט אמר: "התוקפנות הצבאית והבלתי מוצדקת של רוסיה נגד אוקראינה מראה לנו עד כמה אורח החיים שלנו פגיע. העתיד שייך למי שמגן על הדמוקרטיה וזכויות האדם. לאירופה, לישראל ולעולם הדמוקרטי יש אחריות מוסרית לעמוד מול רוסיה. התמיכה באוקראינה היא תמיכה בזכויות אדם ל-44 מיליון אזרחיה ולכל אדם בודד בעולם החופשי אשר סומך עלינו שנשמור על ערכי החירות והדמוקרטיה".

"אני שמח שהאיחוד האירופי ואוקראינה נקטו בצעדים היסטוריים מול האתגרים הללו. אנו זקוקים לאיחוד האירופי שיוכל לדבר בקול ייחודי, חזק ואסטרטגי כדי להגן על ערכיו הדמוקרטיים, תמיד, במקביל לבעלי בריתו הדמוקרטיים. בעלות ברית דמוקרטיות אמינות, כמו ישראל, שנענתה לקריאת ההיסטוריה והתקדמה לעזור לתושבי אוקראינה".

יוזם הועידה, יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין אמר כי "מדינת ישראל הוקמה על ידי פליטים אשר רובם ברחו מהשואה או גורשו ממדינות ערב. אני רוצה לנצל את המעמד ולומר לכם חברי האיחוד, אסור להנציח את מעמד הפליטים. לא באירופה, בטח לא במזרח התיכון ולא בשום מקום אחר בעולם. פליטים צריכים לקבל סיוע אבל גם ובעיקר כלים ועידוד לקחת אחריות על עצמם, להמשיך את חייהם ולתרום מעצמם לטובת אחרים הזקוקים להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully