וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גורמים באיראן חושדים שישראל הרעילה את שני המדענים שמתו לאחרונה

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 23:21

שני המדענים מתו בהפרש של ימים ספורים זה מזה בסוף חודש מאי. אחד מהם, אנתזארי, היה מדען טילים, וחלה לאחר שהוזמן לארוחת ערב, בה המארח נעלם לאחר המקרה. המדען השני, גיאולוג במקצועו, שלפי דיווחים עבד במתקן הגרעין בנתנז, חלה לאחר ששב מפגישת עסקים

בווידאו: מסע ההלוויה של חסן סייד חודיאי בטהראן/צילום: רויטרס

גורמים באיראן חושדים שישראל הרעילה שני מדענים איראנים שמתו לאחרונה במדינה - כך דווח היום (שני) ב"ניו יורק טיימס". לפי הפרסום, איראן מאמינה שישראל אחראית למותם של המדענים, שמתו בהפרש של ימים ספורים זה מזה בסוף חודש מאי. אם חשדות אלה יאומתו, מדובר בחיסולים נוספים המיוחסים לישראל במלחמתה נגד איראן.

שמו של אחד מהמדענים היה איוב אנתזארי, שהיה מדען טילים שעבד בתחום התעופה והחלל במפעל של מכון המחקר והפיתוח "AIO" בעיר יזד, ועסק בפיתוח טילים לטווח קצר וארוך. שמו של המדען השני היה קמרן אגאמולאי, גיאולוג במקצועו, שלפי דיווחים עבד במתקן הגרעין בנתנז.

השניים, כך נמסר, היו אנשים צעירים ובריאים, שמתו בנסיבות לא ברורות בסוף חודש מאי. לאחר שחלו, מצבם החמיר, עד שלבסוף פונו לטיפול בבתי חולים בשתי ערים שונות, ומתו זה אחר זה בהפרש של ימים ספורים.

מדען טילים איראני, איוב אנתזארי, שמת בנסיבות לא ברורות. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
מת מנסיבות לא ברורות. אנתזארי/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לדברי איש צוות של בכיר איראני, אנתזארי פיתח תסמינים של הרעלת מזון לאחר שהשתתף בארוחת ערב אליה הוזמן ביזד. המארח של אותה ארוחה נעלם לאחר המקרה, והרשויות פתחו בחיפושים אחריו. במקרה של אגאמולאי, הוא החל להראות תסמיני מחלה כששב לטהראן מנסיעת עסקים בעיר טאבריז. לאחר שמצבו החמיר, הוא התמוטט ומת כעבור מספר ימים.

מקרי המוות של שני המדענים הם רק חלק ממספר מיתות של איראנים שהנסיבות להן אינן ברורות. אתמול דיווחו כלי התקשורת האיראניים כי שני אנשי הכוחות האוויר והחלל של איראן נהרגו בתוך יממה בנסיבות לא טבעיות. אחד מהם, עלי קמאני, שירת בכוח האוויר והחלל של משמרות המהפכה, ועליו נאמר שנהרג בתאונה. בהמשך דווח כי מוחמד עבדוס, איש מרכז החלל בעיר סמנאן, נהרג "בעת מילוי תפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully