וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 טיסות, אלפי נוסעים ביום: למרות אזהרת לפיד - הישראלים טסים לטורקיה בהמוניהם

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 20:08

אחרי ששר החוץ קרא לישראלים לא לטוס למדינה, ולאלה שכבר שוהים בה לחזור ארצה, נוסעים רבים יעשו את דרכם לטורקיה ולא מתכוונים לבטל את טיסתם. "לא צריך לפחד, כבר סגרנו". גם מי שכבר נמצא בחופשה לא מתכוון לקצר אותה: "אין הרגשה של פחד, שומרים על פרופיל נמוך וזהו"

בווידאו: הוחמרה אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה הגבוהה ביותר/צילום: טל אנגלנדר

21 טיסות ועליהם כ-3,750 ישראלים ייצאו במהלך היום (שני) מנמל התעופה בן גוריון לטורקיה. זאת, למרות קריאתו של שר החוץ יאיר לפיד שלא לטוס למדינה לאחר הפרסומים על סיכול חטיפת ישראלים באיסטנבול על ידי סוכנים הקשורים לאיראן. מספר דומה של נוסעים יעשה את הדרך ההפוכה וינחת בישראל.

שתי חברות, תושבות בית שמש ואשקלון, קבעו טיסה יחד לאיסטנבול, לפני האזהרות. אחת מהן סיפרה כי היא "מתה מפחד", אך חברתה נשמעה הרבה יותר רגועה: "אתמול דיברנו על זה. הבנו שאי אפשר לבטל. לא צריך לפחד, כבר סגרנו וכל עם ישראל נמצא שם".

נוסעים בשדה התעופה בן גוריון לקראת טיסה  לטורקיה בצל האיומיים הבטחוניים על ישראלים. אורי סלע, אתר רשמי
"לא חשבנו לרגע לבטל, אין פחד". נוסעים בנתב"ג, היום/אתר רשמי, אורי סלע

יזיד, תושב חורפיש שטס עם משפחתו לאיסטנבול, לא התרגש גם הוא מהאזהרות. "לא חשבנו לרגע לבטל, אין פחד. מקסימום נדבר בערבית", התבדח. לעומתם, היא ומאוייד, בעל ואישה שמתגוררים בירושלים, כלל לא ידעו על ההתפתחויות בנוגע לטורקיה. "לא שמענו על האזהרות. למה לא אומרים פה בכריזה, שיגידו לנו לא לטוס, שיחזירו לנו את הכסף. מעצבן מאוד. עכשיו אנחנו כבר כאן ואין מה לעשות".

סוזי, בעלה ושלושת ילדיהם תושבי רמלה, טסים גם הם לטורקיה. "סגרנו את הטיסה לפני כל האזהרות", אמרה סוזי. "ברור שזה גרם לנו לחשוב על זה מחדש, אבל אי אפשר לבטל. תמיד יש את הפחד הזה בחו"ל. אני לא יודעת מה עומד מאחורי ההחלטה, אבל אם החליטו כנראה שיש דברים שקורים שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אורטל ואלי צידון בחופשה באיסטנבול, טורקיה בצל האיומיים הבטחוניים על ישראלים. באדיבות המצולמים
"לא חווינו פחד, הטורקים מסבירי פנים". אורטל ואלי צידון בחופשה באיסטנבול/באדיבות המצולמים

בדבריו היום הדגיש שר החוץ כי על ישראלים השוהים בטורקיה בימים אלה, לשוב ארצה באופן מידי. ספיר בר, תושבת חריש, נמצאת עם בן זוגה בטיול בטורקיה. "אני לא מתכוונת לחזור", אמרה. "יש פה המון טורקים שאוהבים ישראלים ושונאים את איראן. לא מסתובבת איפה שלא כדאי ויש פה מלא ישראלים. אין הרגשה של פחד, שומרים על פרופיל נמוך וזהו".

ספיר בר, רון חן ונהג מקומי בחופשה באיסטנבול, טורקיה בצל האיומיים הבטחוניים על ישראלים. באדיבות המצולמים
"לא מתכוונים לחזור". ספיר בר, רון חן ונהג מקומי בחופשה באיסטנבול/באדיבות המצולמים

אורטל ואלי צידון נסעו גם הם לחופשה באיסטנבול. היום הם טסים לישראל בחזרה, אך לדבריהם לא היו מקצרים את הטיול אם הטיסה היתה ביום אחר. "יכולה להגיד שלא חוויתי שום תחושת פחד או חוסר ביטחון לדבר בעברית ולומר שאני ישראלית, הטורקים מסבירי פנים", אמרה אורטל. "לגבי האיראנים אין לי אפשרות לדעת מי איראני ומי לא. אנחנו התנהלו כרגיל. אנחנו חוזרים רק כי הגיע הזמן".

תיירת נוספת בטורקיה אמרה לאחר הקריאה של משרד החוץ לחזור לארץ: "שמעתי, האזהרות האלה קיימות מיום אחרי שנחתנו פה. ובתכלס אנחנו עדיין חיים והכל טוב, הם מאוד נחמדים פה. אנחנו משתדלים לא להגיד שאנחנו מישראל ואומרים שאנחנו ממלטה. שומרים על פרופיל נמוך".

דודי טל בחופשה באיסטנבול, טורקיה בצל האיומיים הבטחוניים על ישראלים. באדיבות המצולמים
"אנחנו ישראלים, אוהבים לפחד, זה חלק מהמהות שלנו". דודי טל/באדיבות המצולמים

דודי טל, שזו הפעם החמישית שלו באיסטנבול מתחילת השנה, אמור לחזור לישראל מחר, וגם הוא לא נשמע מודאג במיוחד. "הגעתי לפה ברביעי שעבר למרות האזהרות ולמרות ההודעות לעיתונות. אני עדיין חושב שאין סיבה ממשית לדאגה, לא נתקלנו בשום גילויי גזענות או פחד. מסתובבים ברחוב, מדברים בעברית, מעולם לא הסתרתי את הזהות הישראלית שלי, איפה ששואלים אותי אני מיד אומר שאני ישראלי לא מתבייש בזה אלא בדיוק ההיפך,לא נתקלים בשום בעיה לא מצד הטורקים ששמחים על התיירות שנכנסת הנה, ולא מצד האיראנים שפגשנו במלון".

דודי מתאר את הפער בין האזהרות של הפוליטיקאים ובתקשורת למה שקורה ברחוב. "ברחוב כשאתה פוגש איראנים או סורים או לבנונים, אתה לא נתקל בגילויי שנאה, אלא בדיוק ההיפך, הם נורא נורא שמחים לראות את הצד השני שהם פחות מכירים כמו שאנחנו פחות מכירים והרבה פעמים נוצרת שיחה קולחת ואפילו מעניינת. באחת הפעמים שהייתי הכרתי פה בחורה איראנית בת 18 שהיתה עם הסבתא והסבא ונהיינו חברים באינסטגרם, אפילו היא לא הבינה על מה המהומה ועל מה השנאה היוקדת, זה לא קיים פה ברחוב".

"קראתי את מה שאמר יאיר לפיד, בסופו של דבר כל אחד אחראי על החיים שלו, ההיסטריה הזו שהם מנסים לשדר לא באמת משתקפת במציאות פה ברחוב, בקניונים,ב שווקים, בשום מקום", הוסיף. "הסתובבנו היום בקניון הומה אדם, לא נתקלנו בשום גילוי של פחד, אפילו מבטים מוזרים,לא יודע מאיפה הם מביאים את זה. מצד שני אנחנו ישראלים, אנחנו אוהבים לפחד, זה חלק מהמהות שלנו כעם, לחשוש כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully