וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: נערכים להגעה אפשרית של הנשיא ביידן לישראל ב-14 ביולי

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 5:29

הגורמים הדגישו כי הביקור עלול להשתנות כפי שכבר קרה לאחרונה. לפי התכנית המסתמנת, ביידן ישהה בישראל כיממה, במהלכה ייפגש עם הנשיא, רה"מ ובכירים נוספים. בביקור יגיע גם לבית לחם וייפגש עם אבו מאזן. מישראל ימשיך לסעודיה, לפגישה עם מנהיגי מדינות המזרח התיכון

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

ישראל נערכת להגעה אפשרית של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקור בירושלים ב-14 ביולי, כך אמרו היום (ראשון) שלושה בכירים ישראלים. עם זאת, הם הדגישו כי מועד הביקור עוד עלול להשתנות כפי שכבר קרה כמה פעמים בשבועות האחרונים.

כמו כן, גורם המעורה בתוכניותיו של הנשיא האמריקני אישר את ההערכה, וטעם כי הבית הלבן צפוי להכריז על הביקור במהלך השבוע הקרוב. עוד הוסיף הגורם כי ביידן צפוי לבקר גם בערב הסעודית ולהיפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

במוקד החדשות

  • היום נפגש היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה איל חולתא עם עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף שמבקרת בישראל ודן עמה בהכנות לביקור ביידן.
  • הבכירים הישראלים ציינו כי לפי התכנית אליה נערכת ישראל ביידן ינחת בנתב"ג ב-14 ביולי ויעזוב ב-15 ביולי. הוא ייפגש עם הנשיא הרצוג, עם ראש הממשלה בנט ועם בכירים נוספים.
  • במהלך ביקורו יגיע הנשיא ביידן גם לבית לחם וייפגש שם עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס.
  • ביידן צפוי לעזוב את ישראל ב-15 ביולי ולהמריא לביקור בסעודיה כדי להיפגש עם מנהיגי סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, כווית, קטאר, מצרים, ירדן ועיראק.

מה הם אומרים

  • דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר לוואלה! כי הנשיא ביידן מתכנן לבקר בישראל ובסעודיה במהלך חודש יולי.
  • "ההקשר של הביקור יהיה סדר היום המשמעותי שיש לנו עם סעודיה ועם ישראל ומדינות נוספות באזור", אמר הבכיר האמריקני.
  • הדובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הוסיף כי מטרת הביקור היא להביא הישגים לעם האמריקני, לסיים מלחמות באזור ולהגביר את היציבות במזרח התיכון.
  • "אין לנו פרטים נוספים שאנחנו יכולים למסור בשלב זה", אמר הדובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.

עוד בוואלה!

הגעת ביידן לישראל נדחתה ליולי: "הביקור אינו מוכן מספיק מבחינת תכניו"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון' 11 במרץ 2022. רויטרס
יגיע ב-14 ביולי? ביידן/רויטרס

ביקורו של הנשיא תוכנן להתקיין תחילה בסוף חודש הנוכחי, אולם לפני שבוע גורמים אמריקנים אמרו לרשת NBC כי נדחה ליולי, בשל כוונתו להרחיב את הביקור במזרח התיכון. בכיר ישראלי אישר את הדיווח לוואלה! והוסיף שגורמים בממשל האמריקני העבירו מסר לא רשמי לישראל, לפיו לתחושת האמריקנים, ביקור בחודש הנוכחי "אינו מוכן מספיק מבחינת תכניו".

מהבית הלבן לא נמסרה שום הודעה רשמית על הביקור המסתמן של הנשיא וסירבו להגיב בשבוע שעבר על הדיווח על דחייתו ליולי. גם ביידן הבהיר אז כי "אין כרגע שום תוכנית סופית" לביקורו בישראל, אך אמר כי "יש אפשרות שאטוס בקרוב לפגוש את מנהיגי ישראל ומדינות ערב כולל סעודיה, אם באמת אטוס".

עוד ציין ביידן כי הוא מציב את היציבות במזרח התיכון בראש סדר העדיפויות ואמר כי "התפקיד שלי הוא לנסות להביא שלום למזרח התיכון, אם אני יכול". עוד הוסיף כי הוא "רוצה להפחית את האפשרות של המשך המלחמות חסרות ההיגיון בין ישראל למדינות ערב ובזה אני מתמקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully