וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 9 גברים נעצרו לאחר שסרטון שבו הם מכים אישה נהפך ויראלי

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 15:32

בסרטון נראה גבר שם את ידו על גבה של אישה שדוחפת אותו. בתגובה, הגבר מכה את האישה בפנים בלי היסוס, לפני אנשים אחרים גוררים אותה החוצה - וממשיכים לתקוף אותה כשהיא שוכבת על הרצפה

תשעה בני אדם נעצרו בסין אתמול (שבת) לאחר שסרטון שבו נראית תקיפה אכזרית של אישה על ידי קבוצת גברים בעיר טאנגשאן נהפך ויראלי, על פי דיווח המשטרה המקומית. הסרטון עורר זעם ברשתות החברתיות והצית שוב את הדיון לגבי אלימות נגד נשים בסין.

הסרטון צולם במסעדת בשרים, ובו נראה גבר שם את ידו על גבה של אישה זרה שדוחפת אותו. בתגובה, הגבר מכה אותה בפנים בלי היסוס לפני אנשים אחרים גוררים אותה החוצה וממשיכים לתקוף אותה כשהיא שוכבת על הרצפה. קבוצת הגברים תקפה גם את חבריה של האישה.

שתי נשים אושפזו בבית החולים לאחר מכן, ועל פי הדיווח, מצבן "יציב ואין סכנה לחייהן". שתי נשים נוספות נפצעו פצעים קלים, על פי הרשויות המקומיות.

הסרטון המזעזע

המשטרה בטאנגשאן, שנמצאת במחוז הביי בצפון המדינה, אמרה כי עצרה תשעה בני אדם בחשד לתקיפה אלימה ו"גרימת צרות". הסרטון עורר דיון נרחב אתמול ברשתות החברתיות הסיניות.

הטלוויזיה הממלכתית קראה לעונש חמור לחשודים. משתמש אחד כתב כי דבר כזה קורה "בחברה שבה אלימות נגד נשים נפוצה". "להתעלם ולדכא את הסוגייה זה להכחיש את האלימות שממנה סובלות נשים", כתב משתמש אחר.

אלימות נגד נשים היא תופעה מוכרת בסין, אך רבים רואים בה עניין פרטי בין בני זוג. אנשים מפחדים להתערב בשל החשש לביטחונם האישי, או בשל החשש כי ייחשדו בטעות במעורבות בפשע. לפני 2001, אלימות במשפחה בסין לא היתה עילה לגירושים.

רק ב-2016 העבירה סין חוק שקובע כי זאת עברה שגוררת עונש. יתרה מכך, בית המשפט לעתים נדירות תומך בנשים במקרים של אלימות או הטרדה מינית. מגפת הקורונה והסגרים ההדוקים החמירו את המצב במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully