וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל לשעבר מעיד: "נתניהו לא התכונן לפגישה חשובה בארה"ב, הוא ישב עם שרה"

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 22:49

בעדותו תיאר ארד כיצד האירוע החריג נגמר ב"פיצוץ" וניתוק המגע עם הפנטגון לחודשיים. לדבריו, "לנתניהו לא היה לו זמן כי הוא היה עם אשתו". בהמשך העיד יועצו לשעבר של נתניהו, חפץ, שאמר על יאיר נתניהו כי "מ-2018 היתה עליה מטיאורית של השפעתו על הליך קבלת ההחלטות"

בווידאו: נדחתה בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000/מערכת וואלה!

ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד תיאר היום (ראשון) בעדותו בבית המשפט אירוע חריג בו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא הגיע מוכן לפגישה בארצות הברית. "יש דברים שפוגעים במדינה", אמר. "יש פגישות ומכינים חומרים לכל פגישה עם כל מה שצריך לדעת וכל מה שיבקשו ממנו. ראש ממשלה צריך להתכונן".

עוד הוסיף ארד כי למיטב ידיעתו בתקופת כהונתו של אולמרט התקיימו פגישות הכנה לפני טיסות בלשכה בירושלים. "אצל ביבי לא היה זמן", אמר ארד. "הוא אמר שיש 14 שעות טיסה ונשב בזמן הזה אבל ב-14 השעות האלו הוא יושב כשרעייתו לצידו ואי אפשר לדבר איתו על נושאים מסווגים".

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
לא הגיע מוכן לפגישה. נתניהו/ניב אהרונסון

ארד הדגיש כי ביקש מנתניהו שעתיים כדי לעבור איתו על החומר לפגישה - אך לא קיבל אותן. "ביום הראשון של הפגישה דובר על נושאים שנתניהו מתמצה בהם", אמר. "אבל ביום השני היה פיצוץ עם שר ההגנה גייטס בנושא מטוסי אף 14 לסעודיה - נושא שהיה במשא ומתן שנים קודם. הכול סוכם ופתאום נתניהו מתחיל וכופר בכל הרעיון למכור מטוסים לסעודיה. גייטס לא הבין מאיפה זה נפל עליו ונתניהו הבין שהוא אמר משהו לא בסדר. הוא המשיך ואמר 'טוב, אם אתם מוכרים, מה אתם נותנים כפיצוי?"

הוא המשיך ותיאר כי אחרי התקרית גייטס נעשה אדום מזעם וזה נגמר בפיצוץ. "הפנטגון ניתק מגע לחודשיים ואני נקראתי לסדר על ידי העוזרת שלו שאמרה לי, 'לא עשית לו בריף?'". לדבריו של ארד רק חודשיים אחר כך הם טסו לוושינגטון ליישר את ההדורים. "למה הוא לא הגיע מוכן? בגלל שלא היה זמן - הוא היה צריך להיות עם אשתו", אמר.

עוד בוואלה!

נתניהו העיד בתביעת הדיבה נגד אולמרט: "התכוון לפגוע בי והכתים ציבור של נפגעי נפש"

לכתבה המלאה
תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
נתניהו אמר לראש המוסד 'תמשיך, מה זה חשוב, ממילא אני מספר לה הכל'. שרה נתניהו/פלאש 90, אבשלום ששוני

במהלך הדיון נידון אירוע נוסף בו הפגין נתניהו חוסר אחריות וכן אי שמירה על מידור מידע רגיש. בעדות של אהוד אולמרט עצמו, הוא סיפר על שיחה שהיתה לו עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, בה האחרון סיפר לו על פגישה שלו עם נתניהו בבלפור, במהלכה עדכן אותו על מבצע צבאי רגיש ביותר.

לדברי אולמרט, דגן סיפר לו כי במהלך הפגישה נכנסה שרה נתניהו והתיישבה לצידם. באותו רגע דגן הפסיק לדבר, אך נתניהו אמר לו להמשיך. דגן אמר לנתניהו כי אין לרעייתו סיווג כדי להיות מעורבת בשיחה. "ואז אמר לו ראש הממשלה 'תמשיך, מזה חשוב, ממילא אני מספר לה הכל'",סיפר אולמרט את ששמע מדגן. "לבסוף היא נאלצה לעזוב, ודגן אמר, שלאחר מכן מעולם לא יכול היה לבוא יותר לפגישות בבית ראש הממשלה".

ניר חפץ בתום עדותו במשפט הדיבה של משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט 12 ביוני 2022. אבשלום ששוני, מעריב
חפץ/מעריב, אבשלום ששוני

בעדותו של ניר חפץ, יועצו לשעבר של נתניהו, הוא התייחס למצבו הנפשי של יאיר נתניהו. "אך ורק שמעתי דברים בהקשר על יאיר משרה וביבי. שמצבו הנפשי בעייתי, רגיש - מילים כאלה" אמר. הוא הוסיף כי "מהבחירות 2015 ועד שעזבתי את הזירה ב-2018 יש עליה מטיאורית ליניארית קבועה ומפחידה בעיניי של השפעתו של יאיר על הליך קבלת החלטות בכל הרבדים, פוליטי מדיני ואפילו במקרים מסויימים ביטחוני. ועל רקע זה נוצר שיח בסביבת נתניהו על הצורך למזער את ההשפעות האלה של יאיר ועל רקע זה היה שיח רחב על ההתנהגות וההתנהלות החריגה של יאיר שהייתה עניין של יום ביומו".

בהמשך פירט חפץ על התנהלות חריגה של יאיר נתניהו במהלך פגישה שנערכה בבלפור על הסכם שנחתם בקואליציה על פשרה בין נתניהו לכחלון לגבי התאגיד, בהשתתפות נתן אשל, שלמה פילבר ויואב הורוביץ. "לפתע נפתחה הדלת בסערה, יאיר נתניהו נכנס ופתח בשצף דיבור שאי אפשר היה להכניס מילה. הוא הטיח בנו שכולנו אשמים שנחתם ההסכם. הוא נעמד על ארבע ושרבב לשון כמו כלב ואמר לאבא שלו 'תמשיך ללקק לכחלון'. אחר כך נעמד ואחז באזור חלציו ואמר תמשיך למצוץ לכחלון ושרה". לדברי חפץ, למחרת נתניהו פירק את ההסכם והממשלה נכנסה למשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully