וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב הראש החדש של ישראל: הברחות הנשק האיראני לסוריה עוברות לטיסות אזרחיות

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 21:36

במערכת הביטחון מעריכים כי בניסיון להקשות על המעקב ולחמוק מתקיפות, שיוחסו בפרסומים זרים לישראל, איראן מנסה להסוות את משלוחי הנשק שלה בתחבורה אזרחית. הדברים באים ימים ספורים לאחר שתקיפה מהאוויר גרמה נזק לשדה התעופה בדמשק

בווידאו: תקיפה אווירית באזור מיסיאף בסוריה/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

גורמים במערכת הביטחון מזהירים היום (ראשון) כי איראן וחיזבאללה מתאמצים להבריח אמצעי לחימה וטכנולוגיות בטיסות אזרחיות, כדי להקשות על המעקב ועל הפגיעה בציוד. הדברים נאמרים ברקע התקיפה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, שיוחסה בפרסומים זרים לחיל האוויר.

מבלי להתייחס לאחראים על התקיפה, הגורמים ציינו כי בניגוד לפרסומים - אין זו פעם ראשונה שדה התעופה הבינלאומי בדמשק מותקף כך שנגרם נזק למסלולי ההמראה ולמרחב. לדבריהם, היו התקפות דומות בעבר שנועדו למנוע הברחת נשק.

תיעוד התקיפה בדמשק. 11 ביוני 2022. הארגון הסורי לזכויות אדם, אתר רשמי
זירת התקיפה בשדה התעופה בדמשק, אתמול/אתר רשמי, הארגון הסורי לזכויות אדם

איראן מנהלת בשנים האחרונות מערכת מסועפת של הברחות אמצעי לחימה, תחמושת, רחפנים, מל"טים, רכיבים תעשייתיים וטכנולוגיות מתקדמות לסוריה, בניסיון לחמוק מהמודיעין הישראלי.

בתחילה, אלה נחתו בבסיסים של הצבא הסורי, ומשם הועברו לידי מיליציות איראניות, שהפיצו אותם לבסיסים ברחבי סוריה ולפעילי חיזבאללה, שבתורם העבירו את הנשק לביירות ולבסיסים נוספים של הארגון השיעי ברחבי לבנון. אולם, לפי פרסומים זרים ישראל החלט ליירט את המשלוחים ותקפה את הציוד עוד לפני שהועבר לידי המיליציות.

עוד בוואלה!

בצל התרגילים האוויריים: פריצת הדרך של חיל האוויר לתקיפה באיראן

לכתבה המלאה

לאחר מכן, ניסו האיראנים להבריח נשק באמצעות שיירות של משאיות דרך עיראק ועד לסוריה, אך גם אז, לפי פרסומים זרים, כוחות מיוחדים ישראלים ארבו להם בלב השטח - ולעתים בגבול בין סוריה ולבנון, רגע לפני חציית המשאיות - ותקפו את ציוד הלחימה.

לפי גורמים במערכת הביטחון, איראן צמצמה מאז באופן דרמטי את ההברחות - גם אלו באמצעות מטוסים שנוחתים בבסיסי הצבא הסורי וגם אלו דרך הציר היבשתי - בשל מאות התקיפות בשנים האחרונות תחת פיקודו של מפקד חיל האוויר היוצא האלוף עמיקם נורקין. הגורמים לא פוסלים את האפשרות כי האיראנים ינסו בעתיד מסלולים יבשתיים חדשים כדי להערים על המודיעין הישראלי.

תוצאות התקיפה בשדה התעופה הבינ"ל דמשק, ניתן לראות השבתה של שני המסלולים לחלוטין. SI – ImageSat International, אתר רשמי
תיעוד השבתת שני המסלולים בשדה התעופה בדמשק, בתמונת לווין/אתר רשמי, SI – ImageSat International

גורמים בכירים בצה"ל העריכו בפורומים סגורים כי נשיא סוריה בשאר אסד אמנם מקיים דיאלוג עם מדינות סוניות מתונות ושומע מהן כוונות להשקיע בשיקום נזקי מלחמת האזרחים בסוריה, אך בשלב הזה, כל עוד הוא לא הצליח לייצב את גבולותיה המדינה ולא הכריע את כלל כיסי ההתנגדות הגדולים, הוא עדיין רואה את עצמו מחויב לאיראן ולחיזבאללה שתומכים בו באמצעות מפקדים, לוחמים, כסף, ונשק. בתמורה, הוא מאפשר להם לפעול בחלקים נרחבים מסוריה כרצונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully