וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התקיפה שיוחסה לישראל: סוריה הודיעה על השבתת שדה התעופה הבינלאומי בדמשק

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 23:27

ההודעה על השבתת שדה התעופה הגיעה שעות ספורות לאחר שבמדינה דווח על תקיפה מדרום לדמשק, שיוחסה לישראל. בעוד שבסוריה טענו כי ההשבתה נבעה מתקלה טכנית, ברוסיה האשימו את ישראל בתקיפה וגינו אותה בחריפות: "דורשים מישראל לשים קץ לנוהל המרושע הזה"

בווידאו: תקיפה אווירית באזור מיסיאף בסוריה/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

משרד התחבורה הסורי הודיע היום (שישי) על השבתת הטיסות הנכנסות והיוצאות בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק. לפי דיווח סוכנות הידיעות הסורית, ההשבתה נובעת מכמה מכשירים טכניים שיצאו משימוש. "כשיתוקנו התקלות תצא הודעה על החזרת הטיסות", נמסר. בתמונות לוויין שפורסמו מאוחר יותר ניתן לראות שני מסלולים בשדה התעופה כשהם מושבתים.

ההשבתה אירעה שעות ספורות לאחר שבסוריה דווח על תקיפה משמעותית מדרום לבירה דמשק שבוצעה הלילה בידי ישראל. גורם בצבא סוריה אמר כי התקיפה כוונה לאתרים ממוקדים באזור. כמו כן, בהתאם להודעות קודמות של התקשורת הממלכתית במדינה, גם הפעם דווח שההגנה האווירית הסורית יירטה את הטילים והפילה את רובם.

בעקבות האירועים, ברוסיה האשימו את ישראל בתקיפה ופרסמו גינוי תקיף וחריג נגדה. "אנו נאלצים להדגיש שוב כי ההפגזה הישראלית המתמשכת על השטח הסורי, תוך הפרה של הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי, היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה. "פעולות בלתי אחראיות אלו מסכנות את התעבורה האווירית הבינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית". היא הוסיפה כי רוסיה דורשת מישראל לשים קץ ל"נוהל המרושע הזה".

תוצאות התקיפה בשדה התעופה הבינ"ל דמשק, ניתן לראות השבתה של שני המסלולים לחלוטין. SI – ImageSat International, אתר רשמי
צילום לוויין של שדה התעופה בסוריה/אתר רשמי, SI – ImageSat International
תוצאות התקיפה בשדה התעופה הבינ"ל דמשק, ניתן לראות השבתה של שני המסלולים לחלוטין. SI – ImageSat International, אתר רשמי
צילום לוויין של שדה התעופה בסוריה/אתר רשמי, SI – ImageSat International

בצילומי הלוויין של חברת ISI - ImageSat International, חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין, נראות תוצאות התקיפה אמש בשדה התעופה הבינלאומי דמשק. ניתן לראות בהן השבתה של שני המסלולים לחלוטין - מה שהוביל להשבתת שדה התעופה כולו עד לתיקונם.

דיווחים סורים על תקיפה ישראלית באזור העיר  מסיאף, 13 במאי 2022. ., צילום מסך
פיצוץ בשמי סוריה, לפני כחודש/צילום מסך, .

גם בתחילת השבוע פרסמה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד תקיפה ישראלית באזור דמשק. לפני כשבועיים דיווח משרד ההגנה הסורי כי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה בדרום העיר, כשאת התקיפה ייחס לישראל, וטען כי היא כוונה מאזור רמת הגולן.

לפני אירועים אלו, התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל הייתה שבוע קודם לכן, אז נהרגו חמישה בני אדם באזור העיר מסיאף, שבצפון-מערב סוריה. עוד נמסר כי נפצעו שבעה סורים, בהם ילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully