וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הכת הירושלמית דניאל אמבש נמצא מת בתאו בבית הסוהר איילון

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 10:52

אמבש היה שפוט ל-26 שנים בגין עבירות מין והיה צפוי להשתחרר ביולי 2037. צוותי רפואה הוזעקו לתאו לאחר שנמצא מחוסר הכרה. בוצעו בו פעולות החייאה אך מותו נקבע במקום. הודעה נמסרה למשפחתו ונסיבות האירוע יבדקו על ידי שירות בתי הסוהר

26 שנות מאסר נגזרו על ראש "הכת הירושלמית"/צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הכת הירושלמית דניאל אמבש נמצא מת היום (שישי) בתאו בבית הסוהר איילון. הוא היה שפוט ל-26 שנים בגין החזקה בתנאי עבדות, התעללות בקטינים, כליאת שווא וביצוע עבירות מין ואלימות חמורות והיה צפוי להשתחרר ביולי 2037.

אמבש, חסיד ברסלב, שוחרר לאחרונה מבית החולים ואושפז במרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר. צוותי רפואה הוזעקו למקום לאחר שנמצא מחוסר הכרה. הם ביצעו בו פעולות החייאה אך מותו נקבע במקום. הודעה נמסרה למשפחתו ונסיבות האירוע יבדקו על ידי שב"ס.

ב-2013 בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע את אמבש ב-18 מתוך 20 האישומים שיוחסו לו ושעמד במרכז "הכת הירושלמית" - לה ייחסו עבירות של התעללות מינית והחזקת נשים וקטינים בתנאי עבדות בירושלים ובאזור טבריה. הפרשה נחשפה באוגוסט 2011 והוגדרה על ידי המשטרה כאחת מפרשות ההתעללות החמורות שנודעו. עדויות הנשים שנלקחו למקלט ויומני הנשים והילדים שנמצאו סייעו רבות למשטרה. בתי חולים שונים סיפקו למשטרה גם מסמכים רפואיים רבים שהעידו על החבלות הרבות שנגרמו לילדים מההתעללות אותם עברו.

דניאל אמבש מואשם שאנס והתעלל בילדיו, יולי 2011. עומר מירון
"נמצא מחוסר הכרה בתאו" אמבש/עומר מירון

בפרשה היו מעורבים תשעה חשודים - שני גברים שסייעו למנהיג והוציאו לפועל עונשים עליהם פסק ראש הכת, בעקבות "מחשבות אסורות" וששת נשותיו שספגו בעצמן התעללויות שונות. אנשי הכת התעללו לחוד וביחד בעשרות ילדים שהיו חלק מ"המשפחה המורחבת". העונשים שהוטלו בכת, אותם כינו "דינים", כללו אונס, מעשים מגונים, קשירות והכאה באמצעות מקל, שוקרים חשמליים, כבלי חשמל ובאמצעים נוספים.

הכרעת הדין מפרטת את מעשי ההתעללות החמורים שעברו הנשים והקטינים שהיו חברים בכת. באחד המקרים, הוציא ראש הכת את אחת מנשותיו לחצר הבית כשהיא ערומה בשעת לילה מאוחרת והתיז עליה מים. לאחר מכן גרר אותה בשערותיה כשהוא דורש ממנה להיזכר עם אילו גברים היא שכבה לפניו. במקרה אחר, דחף את ראשה של אישה נוספת אל האסלה והוריד את המים עד שנחנקה. במקרה אחר ביצע מנהיג הכת מעשה סדום בבת של אחת מנשותיו לעיני כל יושבי הבית, בניהם ילדים וילדות והגדיר זאת כ"חלק מחובותיה בחיי המשפחה".

לפני כארבעה חודשים אמבש עתר לבית משפט נגד החלטת שירות בתי הסוהר שלא לאפשר לשלוש נשים מהכת לבקרו בכלא עקב היותן נפגעות עבירה. בחוות דעת שהגיש שב"ס נכתב כי "אמבש מנצל את זכויותיו כאסיר ומשמר באמצעות קשר טלפוני את ניהול הכת והתלות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully