וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר איים לשבור את ידה של בת 14 שהפגינה נגד הריסת מבנה בשומרון

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 18:23

שוטר תועד מאיים על הנערה שישבור את ידיה כיוון שהכניסה אותן לגדר המבנה בעת הריסתו. היא ואנשים ונוספים שהפגינו במקום כנגד ההריסה נפצעו, חלקם נאזקו למשך שעות ללא ייעוץ עורך דין, והם הורחקו מהמקום למשך 15 ימים. המשטרה מסרה כי תבחן את הטענות

שוטר תועד השבוע מאיים על נערה בת 14 שהכניסה את ידה לגדר מבנה בעת הריסתו, סמוך ליישוב מעלה לבונה שבשומרון. המבנה הוקם לזכרה של רנה שנרב ללא ההיתרים הדרושים - ולכן הוחלט על הריסתו. ההחלטה גררה להתבצרות של מתנחלים רבים במבנה, בהם נערים ונערות, ובהתאם להגעת כוחות משטרה גדולים.

אחד השוטרים תועד מאיים על נערה כי ישבור את ידה אם לא תזוז בעת שניסה לפנות את המפגינים מהמקום. לדברי המתנחלים, הנערה נחבלה בידה עקב שימוש בכוח. כמו כן, כוחות הביטחון חסמו את כניסת כוחות הרפואה שהגיעו למקום וכך עיכבו את קבלת הטיפול הרפואי של הנערה ושל נוספים שנפצעו בפינוי.

אישה עם אזיקים 22 ביוני 2017. AP
"הן נאזקו למשך שעות, ללא אפשרות לשוחח עם עורך דין"/AP

עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו, אמר בתגובתו כי כוחות המשטרה התנהלו באירוע בצורה אלימה וביקר את האישום כנגד הנערות "במהלך הפינוי נעצרו שתי קטינות בגין העלבת שוטר, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, ותקיפת שוטר. אך מדהים לראות איך במעצר שכלל צוותים של לוחמי יס"מ ומג"ב שממגונים מכף רגל ועד ראש, ומתרחשת אלימות כזאת נגד קטינות, דווקא הנערות הן אלו שנגדן יש אישום על תקיפת שוטרים".

עו"ד רום ביקר גם את תנאי המעצר של הנערות וסיפר כי הן נאזקו למשך שעות, ללא אפשרות לשוחח עם עורך דין, וכי הן קיבלו הרחקה של 15 ימים מהמקום. עו"ד רום התייחס גם לתיעוד ואמר כי "בסרטון ניתן לראות בבירור כיצד מי שתוקף ומאיים אלו אנשי כוחות הביטחון שמאיימים שישברו להן את היד, ואנו נגיש על כך תלונה למח"ש בהקדם. צריך לעשות סוף ליד הקשה של התחנות השונות במחוז ש"י כנגד קטינים ומתיישבים, שאין לה אח ורע כלפי מגזרים אחרים. את הנחישות הזאת יש לשמור כלפיי עבריינים של ממש, ומחבלים שמולם ישנה רפיסות, ולא כלפיי נערות קטינות", מסר עו"ד רום.

ניידת משטרה. 1 בינואר 2021. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"ככל שעולות טענות כלפי התנהלות השוטרים באירוע, מקומן להיבחן על-ידי הגורמים המוסמכים לכך"/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות כוחות המשטרה לפינוי מבנה בלתי חוקי שהתבצע על ידי המנהל האזרחי ביישוב מעלה לבונה, נתקלו השוטרים בסירוב מצדם של מספר בני נוער להתפנות, התעמתו עם השוטרים והפריעו לפעולות ההריסה. אחת הנערות אחזה בדופן המבנה בשתי ידיה והשוטרים ניסו במשך מספר דקות לשחרר את אחיזתה על מנת לפנותה". עם זאת, הוסיפה המשטרה כי "ככל שעולות טענות כלפי התנהלות השוטרים באירוע, מקומן להיבחן על-ידי הגורמים המוסמכים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully