וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדויק יותר, ארוך יותר: טיל התמוז החדש נחשף

9.6.2022 / 17:00

לפי רפאל, המפתחת את טיל הנ"ט, הדור השישי שלו יוכל להגיע לטווח של עד 50 קילומטרים לעומת 32 כיום. בנוסף, מערכת הירי שלו תאפשר מטח של כמה טילים וטכנולוגיה מתקדמת של התאמת תמונה לצורך תקיפה. "יחזק את אלמנט ההפתעה נגד האויב"

בווידאו: ניסוי בתמוז - טיל נ"ט דור 6/צילום: רפאל

רפאל חשפה היום (חמישי) את טיל התמוז החדש - בעל טווח שיגור מוגדל ויכולות טכנולוגיות מתקדמות לדיון הפגיעה. לפי החברה, טיל הנ"ט החדש הינו הראשון בעולם מדור שישי, ומערכת הירי שלו מסוגלת לבצע מטח של כמה טילים במקביל לטווח של עד 50 קילומטרים - לעומת טווח 32 הקילומטרים שהתאפשר עד היום.

הפרסום מגיע לקראת פתיחת תערוכת יורוסאטורי בפריז לאמצעי לחימה יבשתיים. החידוש שיאפשר ירי מקביל של כמה טילים יצטרף ליכולת לשלוט בהם על ידי מפעיל בודד. "יכולת ייחודית זו מאפשרת להגדיל באופן משמעותי את ספיקת המטרות הנתקפות בטווחים הרחוקים ועל ידי כך לחזק את אלמנט ההפתעה על כוחות האויב - נושא המהווה היבט מבצעי משמעותי", נמסר.

התמוז החדש- טיל דור-6 הראשון בעולם בעל טווח שיגור מוגדל ל-50 ק"מ. דובורת רפאל, אתר רשמי
טיל התמוז החדש בירי ממסוק/אתר רשמי, דובורת רפאל
התמוז החדש- טיל דור-6 הראשון בעולם בעל טווח שיגור מוגדל ל-50 ק"מ. דובורת רפאל, אתר רשמי
טיל התמוז החדש בפעולה/אתר רשמי, דובורת רפאל

כמו כן, הדור השישי יכיל טכנולוגיה מתקדמת של התאמת תמונה לצורך תקיפה. יכולת זו המבוססת על טכנולוגיות ואלגוריתמים ייחודיים של עיבוד תמונה שמאפשרת לטיל לקבל, תוך כדי המעוף, תמונות של המטרה הנדרשת לתקיפה, לאתר אותה ולפגוע בה תוך דיוק מירבי ומניעת נזק אגבי. "כך, אם עד כה שוגר טיל התמוז לעבר נקודת ציון ועל המפעיל היה לאתר את המטרה ולהכווין אליה את הטיל, הרי שהיום בעזרת תמונות המסופקות מסנסורים אלקטרו-אופטיים שונים על גבי כטב"מ, מסוק, מטוס ועוד, הטיל מאתר את המטרה לבדו, מסמן אותה ומסייע למפעיל לנטרל אותה בצורה מדויקת ופשוטה יותר", הוסבר. "יכולת זו נדרשת במיוחד במקרים של תקיפת מטרות איכות ספציפיות של האויב, או כאשר יש צורך לפגוע במטרה הנמצאת בין אובייקטים דומים במרחב כגון טנק פיקוד הנמצא בין מספר טנקים של האויב, רכב ספציפי הנע בין מספר רכבים אחרים, מבנה המצוי בסביבה אורבאנית צפופה וכדומה".

בנוסף, תתאפשר העברת השליטה על הטיל מהפלטפורמה ממנה הוא משוגר אל פלטפורמה אחרת הנמצאת במרחב הפעולה. ברפאל הסבירו כי יכולת זו רלוונטית למגוון תרחישים מבצעיים, כמו במקרה בו מסוק משגר את טיל התמוז במרחב המוגן על ידי סוללת הגנה אווירית ומיד לאחר מכן עליו לשנות את מיקומו. השליטה העל הטיל והכוונתו למטרה ניתנת להעברה לפלטפורמה קרקעית כמו רכב קל או כלי משוריין, הנמצאת באזור ובסמוך לנתיב התקיפה.

התמוז החדש- טיל דור-6 הראשון בעולם בעל טווח שיגור מוגדל ל-50 ק"מ. דובורת רפאל, אתר רשמי
טיל התמוז החדש בפעולה/אתר רשמי, דובורת רפאל

טיל התמוז הינו הראשון מבין משפחת טילי הביות האלקטרו-אופטיים של רפאל, טילי הספייק, והוא נמצא בשימוש מבצעי בצה"ל וב-39 מדינות נוספות ברחבי העולם. לדברי ראש חטיבת יבשה וים ברפאל, ד"ר רן גוזלי, "הגרסה המתקדמת של טיל התמוז דור 6 פותחה לאור הצורך לתת מענה לדרישות חדשות ומורכבות יותר העולות מהמרחב המבצעי והודות לחדשנות טכנולוגית בלתי פוסקת ויכולת הנדסית ייחודית לרפאל".

ראש מנהלת מערכות נשק טקטי מדויק ברפאל, צבי מרמור, אמר כי "בעקבות לקחי מלחמת יום כיפור רפאל פיתחה בסוף שנות ה-70 את הגרסה הראשונה של טיל התמוז שהיווה פריצת דרך מבצעית וטכנולוגית. מאז המשיכה רפאל לפתח את הטיל והפכה אותו לייחודי ולטוב מסוגו בעולם וזאת בזכות שילוב של הבנה וניסיון מבצעי לבין מובילות טכנולוגית עולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully