וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים שובתים וההורים נשארו ללא פתרונות: "תמחו - אבל לא על חשבון הילדים"

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 12:07

כחלק ממאבק הסתדרות המורים מול האוצר, הלימודים במוסדות חינוך במרכז החלו בשעה 10:00. ההורים, תמכו במחאה ועם זאת זעמו על ההודעה בדקה ה-90 והפגיעה בילדים שהפכו לכלי משחק פוליטי. "השביתות מטרילות את המערכת", סיפרה אם מתוסכלת. "קשה לגלות סולידריות כשמתנהלים כך"

בווידאו: הפגנת המורים/צילום: יותם רונן

במסגרת מאבק הסתדרות המורים מול משרד האוצר, הלימודים במוסדות חינוך במרכז החלו הבוקר (חמישי) בשעה 10:00. על אף דחיית יום הלימודים במספר שעות, הורים הביעו תמיכה במחאתם של עובדי ההוראה שמגיעה בעקבות הימשכות המו"מ על שכרם מול האוצר. עם זאת, ביקורת נשמעה על דרך ארגון המחאה, ההודעה בדקה ה-90 והפגיעה בילדים שנשארים ללא מסגרת והופכים לכלי משחק פוליטי.

"אני מהתומכות הגדולות בשינוי שכר המורים", אמרה אודליה, תושבת רעננה ואם לילדה בכיתה ח'. "השכר שלהם לא ראוי ולא יכול למשוך אנשים מוכשרים למערכת. כשמחדשים הסכם שכר לא צריך לשים פלסטר. לשים 2,000-3,000 שקל זה נחמד אבל לא יוביל את המערכת למדרגה הבאה. השיח הזה לא מקדם אותנו ולא את המורים".

אודליה כהן שינדורף ובתה אילה, תלמידת כיתה ח', רעננה. באדיבות המצולמים
"הילדים הופכים לכלי משחק פוליטי". אודליה/באדיבות המצולמים

עם זאת, לדבריה של אודליה השביתות במערכת החינוך "נועדו להטריל את המערכת", והילדים הפכו לכלי נשק פוליטי במאבק של המורים. "הבת שלי לא הלכה היום לבית ספר, אני לא אשלח אותה לשעתיים", סיפרה. "יכול להיות שתהיה עכשיו השבתה פראית ונהיה שבועיים בלי לימודים. חוץ מזה, שהשבועיים האחרונים של השנה מפוצצים באירועים והצגות וההורים לא יפוצו על אותם תשלומים".

עוד הוסיפה כי על מנת שהמשבר ייפתר והמערכת לא תקרוס, משרדי האוצר והחינוך צריכים לנהל משא ומתן מקיף על כל המחלוקות הבוערות - להתאים את מספר ימי החופשה למשק, להעניק תוספת למי שעושה הסבת אקדמאים, לתת מעמד מיוחד למנהלים ולקבוע מדדי מצוינות. "לא יכול להיות שהמרכיב היחיד בהסכם שכר הוא ותק, זהו לא מדד למצוינות", הדגישה. "הדבר היחיד שיכול להפסיק את המשבר הוא ראש הממשלה, שיקרא לשר האוצר ולמשרד החינוך שהתבלבל בתפקידו - הוא לא אחראי רק לעמוד לצד המורים אלא לתת שגרה לילדים ולדאוג שבתי הספר יהיו פתוחים באופן קבוע".

עוד בוואלה!

הבוקר: עיצומים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים והחטיבות במרכז

לכתבה המלאה
דוברת מלול אלקסלסי ובתה. באדיבות המצולמים
"תשבתו - אבל לא על חשבון הילדים". דוברת מלול אלקסלסי ובתה/באדיבות המצולמים

דוברת מלול אלקסלסי, אם לילדה בגן חובה בכפר יונה, הביעה תמיכה במורים ובסיבות שהובילו לשביתה אך מחתה על הדרך בה נעשתה. "אני בעד המורים ששובתים מסיבה לגיטימית", אמרה. "השכר והתנאים שלהם מחפירים - לא מהיום ועדיין אי אפשר להודיעה בדקה ה-90 להורים עובדים שהילדים שלהם יתחילו בשעה 10:00. גם מחאה צריך לעשות בצורה מאורגנת. אתם רוצים להניע מהלכים? לא על חשבון ההורים והילדים. מצדי שישביתו יום שלם אבל שלא יודיעו לנו ככה".

"כשסיימו את הלימודים מוקדם הם יצאו להפגין וזה היה משמעותי יותר. המטרה שלהם היא לשגע אותנו והיום היא הצליחה. זה כל פעם יהיה במחוז אחר, אבל אני מאמינה שבסוף גם ישבתו, כנראה רק ככה ייקחו אותם ברצינות".

הילה לסרי, אם לשניים שנכללו בשביתה הבוקר ויו"ר הנהגת ההורים בשוהם, הצטרפה למחאה על אופן ארגון השביתה של המורים. "המערכת במצב קשה אבל השביתות הן לא דרך לפתרון - וההסתדרות היא הבעיה", אמרה. "זה ילדים שעד לפני כמה חודשים היו בבית בגלל הקורונה ולא למדו. הייתי נותנת למורה שכר כמו בהייטק אבל קשה לי לגלות סולידריות כשעושים את זה ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully