וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן מתיו מקונוהי על מסע הירי בטקסס: "רק בדיקות DNA וסניקרס ירוקות יכלו לזהות את הגופות"

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 11:56

"בגלל אופי הפציעות שנגרמות מירי ברובה AR-15, מרבית הגופות הושחתו כל כך עד כי אי אפשר היה לזהותן. ילדים רבים נותרו לא רק מתים אלא גם מרוקנים", אמר מקונוהי, יליד העיירה אובלדה שבה התבצע הירי ההמוני

השחקן ההוליוודי מתיו מקונוהי נשא אמש (שלישי) נאום מרגש במהלך עדכון כתבי הבית הלבן, וסיפר את סיפוריהם של אלה שנרצחו בירי בבית הספר היסודי בעיירה אובלדה שבטקסס. הוא קרא למחוקקים להעביר חוקים נוקשים יותר כדי לפקח על בעלות על נשק.

יליד העיירה, מקונוהי אמר כי הוא ואשתו קמילה, בילו את מרבית שבוע שעבר עם המשפחות של 19 התלמידים ושתי המורות שנרצחו על ידי יורה בן 18, שנהרג על ידי המשטרה. הוא הראה ציורים של הילדים והראה את נעלי הקונברס הירוקות שאחת הילדות נהגה לנעול בכל יום והודות לכך זיהו את גופתה לאחר הירי. על אחת הנעליים היא ציירה לב.

"אתם יודעים מה ההורים האלה רצו, מה הם ביקשו? מה כל הורה אמר לקמילה ולי? הם רצו שהחלומות של הילדים שלהם ימשיכו להתקיים. הם רצו שלאובדן תהיה משמעות", הוא אמר.

מקונוהי אמר כי יש כעת "חלון הזדמנויות" לחוקק חוקים משמעותיים לגבי הפיקוח על נשק כמו בדיקות רקע אוניברסליות, העלאת גיל המינימום לרכישת רובי סערף כמו גם תקופת המתנה לפני כל רכישה.

ילדים בורחים מזירת הירי האובלדה, טקסס, 24 במאי 2022. רויטרס
ילדים בורחים בבית הספר היסודי באובלדה, טקסס/רויטרס

מקונוהי נפגש גם עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפני הנאום. "אפשר היה לחוש את הזעזוע, את הכאב של העיירה", הוא סיפר. "אפשר היה לחוש את ההכחשה, את האשליה, הזעם, האשמה, העצבות, אובדן החיים, חלומות שנעצרו", הוא הוסיף.

"בגלל אופי הפציעות שנגרמות מירי ברובה AR-15, מרבית הגופות הושחתו כל כך עד כי רק בדיקות DNA וסניקרס ירוקות יכלו לזהות אותן. ילדים רבים נותרו לא רק מתים אלא גם מרוקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully