וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עלייה בתחלואה: משרד הבריאות ממליץ על חזרה למסיכות במקומות סגורים

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 16:54

פרופ' סלמאן זרקא הכריז על "גל ה-BA.5" - גל הקורונה השישי, ואמר כי במשרד הבריאות שוקלים מתן חיסון חמישי לקבוצות הסיכון. הצוות המיוחד לטיפול במגיפות דן בהגבלות אפשריות, זאת אחרי תקופה ארוכה של הסרת הגבלות. הצוות לא המליץ על מתן מנה נוספת של חיסון

בווידאו: תדרוך של פרופ' זרקא בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

צוות המומחים לטיפול במגפות של משרד הבריאות התכנס היום (רביעי) לדון בחידוש הגבלות הקורונה, בשל עלייה בתחלואה במגיפה. הצוות המליץ להחזיר את החובה לעטות במקומות סגורים, והמומחים החליטו שלא להמליץ על מתן מנת חיסון חמישית לציבור.

עוד החליטו בצוות המומחים להמליץ לאפשר לילדים מעל גיל חמש להתחסן במנת דחף, וכי חיסון נגד קורונה, כלומר שתי מנות ומנת דחף - יהיה חיסון מחויב לצוותים רפואיים.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הזהיר הבוקר מגל תחלואה חדש בישראל של מגפת הקורונה, שישי במספר מאז 2020. "לרוע המזל, נראה שאנחנו מתחילים בישראל גם קורונה חדש, גל ה-BA.5", אמר פרופ' זרקא בכנס "Medicine 2042", והוסיף כי במשרד הבריאות שוקלים מתן חיסון חמישי לבני קבוצות הסיכון.

זרקא גם התייחס בדבריו גם לחילופי השלטון תוך כדי המגפה, ולהבדל במדיניות בין הממשלה הקודמת לזו הנוכחית. "השינוי בממשלה הביא משימה חדשה: לאזן בין הצלת חיים מקורונה, להסתכלות רחבה יותר על ביטחון לאומי בחינוך, כלכלה ועוד. הממשלה ניסתה לא להטיל הגבלות, לא לייצר סגרים, לאפשר לשוק לגדול למרות הקורונה", אמר.

סלמאן זרקא 8 ביוני 2022. שאולי לנדנר, אתר רשמי
"שוקלים מתן חיסון חמישי", סלמאן זרקא היום בכנס "Medicine 2042"'/אתר רשמי, שאולי לנדנר

בהצהרה לתקשורת שנתן מאוחר יותר, אמר זרקא כי ישראל נמצאת כעת חמישה חודשים אחרי המנה הרביעית ושיא התחלואה באומיקרון, ולכן ההנחה היא שהמוגנות של האוכלוסיה נגד הדבקה יותר נמוכה, אך לדעתו נשמרת ההגנה מפני מחלה קשה.

עוד אמר כי במצב הנוכחי אין צורך לחייב את כלל הציבור לעטות מסכות, אלא להתייחס לכך כהמלצה בלבד. הוא אמר כי מדיניות הבדיקות בנתב"ג לא תשתנה, אך השבים מחו"ל מתבקשים לבצע בדיקת PCR ולא רק אנטיגן ביתי. בנוסף אמר כי מבחינת משרד הבריאות, אדם מחוסן הוא אדם שחוסן לפחות בשלוש מנות, גם ילדים, ולכן קופות החולים יעודכנו לאפשר חיסון בוסטר לילדים בני 11-5.

"אני לא יודע להגיד שאנחנו בעידן של גל חדש, אלא בתחלואה מתמשכת עם עליות וירידות מדי פעם. ממליץ לאוכלוסייה בסיכון לשמור על עצמה בעזרת מסכה, במיוחד במקומות סגורים", הוסיף. עוד המליץ לכל מי שגילה תסמינים של קורונה, להיבדק, וכן המליץ להיבדק עם ישנה חשיפה למאומת חיובי. לדבריו, רצוי להימנע ממגע קרוב עם אחרים עד לקבלת בדיקה שלילית.

עוד בוואלה!

בן ה-75 שנכנס לכלא בשל סירובו לשלם דוח קורונה: "הכול בסדר, שלם עם ההחלטה"

לכתבה המלאה
בדיקת אנטיגן. ראובן קסטרו
ושוב אתכם. בדיקות אנטיגן/ראובן קסטרו

אתמול קרא משרד הבריאות לציבור להקפיד על אמצעי זהירות כדי להימנע מהידבקות במחלה, אף שנכון להיום אין כמעט הגבלות בחוק, למעט חובת עטיית מסכה בקופות חולים ובמרפאות ובמגע עם מטופלים. בין היתר, הציעו במשרד לחזור לעטיית מסכות וולנטרית, ולהימנע ממגע חברתי אם חשים ברע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully