וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס הודיע לשוטר שנפצע בפיגוע שלא יממן את הניתוח לשיקום אפה של המחבלת

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 13:57

שירות בתי הסוהר הודיע לרס"ם משה חן, השוטר שנפגע בפיגוע שביצעה אסראא ג'אבאס ב-2015, כי לאור התחשבות בפניית משפחתו הוחלט לא לממן את הניתוח הפלסטי שביקשה המחבלת. "מה שנכי צה"ל לא מקבלים רצו לתת למחבלת?", אמר בריאיון ל-103FM

שירות בתי הסוהר הודיע הבוקר (שלישי) למשפחתו של רס"ם משה חן, שוטר שנפגע בפיגוע ב-2015, כי הוחלט לא לממן את הניתוח הפלסטי למחבלת אסראא ג'אבאס שביצעה את הפיגוע שבו נפצע. זאת, לאור התחשבות בפניית משפחתו של השוטר ושל חומרת האירוע.

בחודש שעבר הודיע שב"ס כי הוא בוחן את האפשרות לממן ניתוח לשחזור אף לג'אבאס, תושבת מזרח ירושלים שנפצעה בפיגוע שביצעה ליד מעלה אדומים ב-2015. בקשתה לניתוח אף קוסמטי נדחתה פעמיים, אך לאחרונה הגישה בקשה עם חוות דעת חדשה, שמצביעה על היתכנות לפגיעה בתפקוד בהיעדר ניתוח.

ג'אבאס מרצה עונש מאסר של 11 שנים לאחר שניסתה לבצע פיגוע במהלכו גרמה לפיצוץ של בלון גז, שפגע בשוטר משה חן וגרם לו כוויות בפניו ובחזהו. כתוצאה מהפיצוץ נפגעה גם ג'אבאס עצמה, ומאז היא עוברת טיפולים רפואיים שונים אותם מימן לה שירות בתי הסוהר, בהם שני ניתוחים בכף ידה.

אסראא ג'עאביס מחבלת שנפצעה בזמן הפיגוע שבצעה 07 בנובמבר 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
המחבלת ג'אבאס, 2016/פלאש 90, יונתן זינדל

הבוקר, בירך רס"ם חן על הודעת שב"ס כי הוא דוחה את מימון הניתוח הקוסמטי. "גם דובר המשטרה התקשר, וזה משמח אותי מאוד", אמר בריאיון ל-103FM. "אני לא יודע למה הגעתי לסיטואציה הזאת, איך אחת כזאת צריכה לקבל ניתוח אף קוסמטי. אני קיבלתי צמרמורת, הרגשתי עצוב, הרגשתי צמרמורת בכל הגוף. כאחד שהיה בתוך האירוע הזה, אחרי שבע שנים, אני עדיין סובל מכל הפיגוע הזה, סובל מפוסט טראומה, סובל מכאבי ברכיים, ופתאום את שומעת שזאת שבאה להרוג אנשים, באה לפגע, היא לא באה להציל אנשים - היא רוצה לבצע ניתוח קוסמטי? על מה ולמה?".

חן המשיך ואמר כי ארגון נכי צה"ל אף תיאר בפניו עד כמה חמור האירוע בהשוואה לזכויות של משרתי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותים. "דיברתי עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, הוא אמר לי: 'את הדברים החשובים לא אמרת - נכה צה"ל עם אחוזי נכות של מאה פלוס, הם לא זכאים לניתוח פלסטי, אם זה לא רפואי. אז כל שכן מחבלת שבאה לפגע, להרוג אותנו, לפצוע אותנו, היא תקבל את הטיפול הזה?' כל עוד שזה מציל חיים, מילא, אבל זה טיפול קוסמטי. מה זה טיפול קוסמטי?".

עוד בוואלה!

שב"ס בוחן אפשרות לממן ניתוח לשחזור אף למחבלת שנפצעה בפיגוע שביצעה

לכתבה המלאה

הפיגוע בוצע לפני שבע שנים כשג'אבאס הגיע למחסום א-זעים הסמוך למעלה אדומים. רס"ם חן, ששירת במקום, הבחין ברכב חשוד וסימן לנהגת לעצור. לפי המשטרה, היא צעקה "אללה אכבר" ופוצצה את המטען שנשאה וכתוצאה מכך נפצעה קשה ופגעה בחן שעמד בסמוך לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully