וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהצביעה נגד הממשלה: בימינה מתכוננים להדחת סילמן מוועדת הבריאות

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 11:48

חברת הכנסת הצביעה הלילה נגד מינויו של השר כהנא למשרד הדתות - בהצבעה ראשונה נגד הממשלה מאז שהודיעה באפריל על פרישתה מהקואליציה. כעת, גורמים במפלגתה אומרים כי בהתאם להצבעות נוספות שלה במליאה, ייבחן גם המהלך להכריז עליה כפורשת

בווידאו: ח"כ סילמן הצביעה נגד המינוי מחדש של סגן השר מתן כהנא לתפקיד שר הדתות/צילום: ערוץ הכנסת

במפלגת ימינה מתכוונים להדיח בקרוב את ח"כ עידית סילמן מראשות ועדת הבריאות של הכנסת, תפקיד שהיא מכהנת בו עוד מימיה כיו"ר הקואליציה. זאת, אחרי שחברת הכנסת הפורשת מהקואליציה הצביעה הלילה (שלישי) נגד המינוי מחדש של סגן השר מתן כהנא לתפקיד שר הדתות.

לפי גורם במפלגה, זאת ההחלטה הראשונה נגד סילמן שהצביעה נגד הממשלה. בהמשך, בהתאם להצבעות נוספות שלה במליאה, ייבחן גם המהלך להכריז עליה כפורשת, למרות שחלק מחברי הכנסת במפלגה מתנגדים לכך וסבורים כי יש בכך יותר נזק מתועלת. "יהיו השלכות לצעדיה של סילמן אבל אנחנו לא נגיב מהבטן", אמרו גורמים בימינה. "נקח רגע לעבור את אירועי הלילה, ונקבל החלטה משותפת בסיעה".

בקואליציה ידעו כי יש סיכוי גבוה לכך שהמינוי של כהנא ייפול בהצבעה אך התעקשו לקיים את ההצבעה כדי לאפשר לימינה לקדם מהלך נגד סילמן. האחרונה ניסתה מאז שובה של הכנסת מפגרה להלך בין הטיפות, ולמרות פרישתה מהקואליציה, נמנעה מהצבעה נגד הממשלה - עד להצבעה הלילה למינוי מחדש של כהנא. בימינה אומרים כי לא התקבלה עדיין החלטה סופית על הצעדים נגד סילמן אך אם יינקטו נגדה סנקציות - המהלך הראשון יהיה הדחתה מראשות הוועדה, כבר בימים הקרובים.

עידית סילמן, 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
סילמן במליאה, הלילה/ראובן קסטרו

ההצבעה הלילה על מינויו של כהנא התבצעה כהצבעת הבעת אמון בממשלה, לפי בקשה של ראש הממשלה ויו"ר ימינה נפתלי בנט. 55 ח"כים תמכו במינויו של כהנא ו-55 התנגדו. מדובר במפלה השנייה לקואליציה תוך פחות מיממה - בהמשך להפסד בהצבעה על חוק יהודה ושומרון.

אחרי ההצבעה, מתן כהנא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"מכה קלה בכנף". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו חיזק את סילמן שהפילה את המינוי ובירך "סילמן את אלופה".

עוד בוואלה!

הפסד שני לקואליציה: מינויו של כהנא לשר נפל, סילמן הצביעה נגד

לכתבה המלאה
מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
מתן כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

לפני כחודש כהנא הודיע לבנט על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר הדתות על מנת לחזור להיות ח"כ ולסייע בחיזוק הקואליציה. לאחר ההתפטרות של כהנא מהממשלה, ח"כ יום טוב כלפון מימינה - שנכנס לכנסת דרך החוק הנורבגי, הודח והופסקה חברותו בכנסת. ההחלטה על חזרתו של כהנא תואמה עם לשכת ראש הממשלה ומטרתה הייתה לסייע בייצוב הקואליציה אחרי פרישת ח"כ עידית סילמן מימינה.

נפילת תקנות יו"ש - והלחצים על הורוביץ ועבאס

טרם ההצבעה בעניין מינויו של כהנא נערכה הצבעה על הארכת תקנות יהודה ושומרון שנפלה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, לאחר שחברי הכנסת מאזן גנאים מרע"ם וג'ידא רינאווי זועבי הצביעו נגד. 58 התנגדו להצעה ו-52 תמכו בה.

שר המשפטים גדעון סער, שהגדיר את החוק "מבחן להמשך קיומה של הממשלה", יכנס עד סוף השבוע ישיבת סיעה עם חברי הכנסת של תקווה חדשה כדי לקבל החלטות.

לקואליציה יש אפשרות לקדם את החוק בכל שבוע מחדש. פקיעתו היא בסוף החודש הנוכחי, ויהיה ניתן להמשיך בהליך החקיקה גם לאחר שייפקעו התקנות. עם זאת, סער יצטרך להכריע אם ירצה לערוך הצבעה נוספת. אם הכנסת תתפזר לפני סוף החודש הנוכחי, התקנות יוארכו אוטומטית.

כמו כן, צעד נוסף שנשקל בקואליציה בעקבות ההתנגדות של ח"כ גנאים וח"כ רינואי זועבי לחוק תקנות יהודה ושומרון היא לבלום חקיקה מטעמם בתקופה הקרובה. במקביל, בקואליציה מפעילים לחצים על יו"ר מרצ ניצן הורביץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס לדרוש את התפטרותם של השניים על מנת לאפשר לבאים בתור ברשימתם להיכנס לכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully