וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק כחודש לאחר מות הדיירים במעון בחולון - המשטרה פתחה בחקירה

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 17:57

המפלג לחקירות הונאה של מחוז תל אביב יחקור את מות שלושת הדיירים מהרעלת מזון במעון "בית דפנה". בסך הכול, 33 מהחוסים במקום חלו, תשעה פונו לטיפול בבית חולים ושישה אושפזו. תחקיר של משרד הבריאות מצא ליקויים חמורים בתחזוקה וברמת הניקיון במוסד ובמטבח

המשטרה פתחה בחקירת מותם של שלושת הדיירים במעון "בית דפנה" בחולון - כחודש לאחר המקרה - כך נודע היום (שני).

"בהמשך להנחיית הפרקליטות, הוחלט על פתיחה בחקירה שעניינה שלושת מקרי המוות במעון 'בית דפנה'. החקירה תתנהל במפלג לחקירות הונאה של מחוז ת"א", נמסר מטעם המשטרה. עם זאת, החלטת בית המשפט להורות על פתיחת החקירה לא כוללת פתיחת קברים, ולכן יש סיכוי קלוש למצוא זיקה בין ההרעלה לבין פטירת החוסים בהוסטל.

מעון בית דפנה, 3 במאי 2022. אורי סלע
המשטרה פתחה בחקירה. מעון "בית דפנה"/אורי סלע

התקרית התרחשה לפני כחודש. 33 דיירים במעון חלו במסגרת התפרצות הרעלת מזון, תשעה פונו לטיפול בבית החולים ושישה אושפזו. שלושה מטופלים מתו, אחד במוסד ושניים בבית החולים. בחודש אפריל האחרון נערכה ביקורת של משרד הרווחה בהוסטל, שלאחריה נמצאו ליקויים נקודתיים בלבד, שתוקנו במקום.

תחקיר משרד הבריאות במעון שנעשה לאחר מות החוסים הראה כי רמת ניקיון הכלים במקום לקתה בחסר, לא הייתה הקפדה על הפרדת מזון בתהליכי בישול שונים וכי לא היו נהלי עבודה תקינים לטיפול באוכל. צוות בקרה של לשכת הבריאות המחוזית תל אביב הגיע למוסד ומצא כמה ליקויים חמורים בתחזוקה וברמת הניקיון במוסד ובמטבח. מממצאי הבדיקה עלה כי התחלואה בקרב הדיירים נבעה מזיהום בבשר, שנגרם מטיפול לקוי בו.

  • עוד באותו נושא:
  • חוסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully