וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים נצמדו לקצין וניסו לחטוף את נשקו - הלוחמים עמדו מנגד

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 22:14

במהלך מסע הלווייתו של פלסטיני, שנורה למוות אתמול במהלך הפגנה אלימה, פלסטינים תועדו דוחפים קצין ומקללים אותו. הלוחמים מסביב לא הגיבו - הקצין דרך את הנשק, משך אותו בחוזקה וצעד לאחור. גורמים צבאיים: "יכול היה להסתיים בחטיפת נשק ובפגיעה בחיילים" | תיעוד

פלסטינים נצמדים ומאיימים על קצין צה"ל, 3 ביוני 2022/Moshe kozak

פלסטינים שהשתתפו במסע הלוויה היום (שישי) תועדו דוחפים, מקללים את סגן מפקד גדוד נצח יהודה ואף אוחזים בנשקו. הלוחמים מסביב עמדו מנגד ולא סייעו לסמג"ד, שנאלץ לדרוך את נשקו ולמשוך אותו בחוזקה.

היום יצא מכפר מידיא, הסמוך למודיעין, מסע הלווייתו של פלסטיני, שנורה למוות אתמול לאחר שיידה אבנים ובקבוק תבערה לעבר כוח צה"ל. לוחמי גדוד נצח יהודה אבטחו כביש מרכזי באזור כדי למנוע הפגנות ואירועי אלימות בכביש. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! נראים פלסטינים מתווכחים עם סגן מפקד הגדוד על הכביש תוך שאחד מהם דוחף אותו, שניים מקללים אותו ואחד אוחז בנשקו ואיים על הקצין, "תעזוב אותו". הסמג"ד נאבק לבדו בפלסטינים, משך את הנשק וצעד לאחור.

פלסטינים נצמדים ומאיימים על קצין צה"ל, 3 ביוני 2022. Moshe kozak, תמונות גולשים
היה יכול להסתיים בפגיעה בחיילים. תיעוד האירוע/תמונות גולשים, Moshe kozak

גורמים צבאיים שצפו בסרטון מתחו ביקורת על ההתנהלות של הכוח בציר התנועה, וטענו כי היה מצופה מהלוחמים להפגין יותר אגרסיביות ושליטה. זאת, כדי להימנע מחיכוך בטווח קרוב, שיכול היה להסתיים בחטיפת נשק, פגיעה בחיילים ועימות אלים וחמור יותר.

מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום, במהלך הלוויתו של ההרוג מכפר מידיא שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, כוחות צה"ל נערכו על מנת לאפשר את תנועת הלוויה בין הכפרים באופן מוסדר, בציר משותף שעליו נעים רכבים ישראלים ופלסטינים. בתוך כך, שיירה של עשרות רכבים עם דגלי חמאס הגיעה בכוונה לחצות את הציר ומספר חשודים פרצו את החסימה שהציבו הכוחות. האירוע תוחקר והופקו לקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully