וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "אין תוכנית סופית לביקור במזרח התיכון"

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 18:59

נשיא ארה"ב אמר כי "יש אפשרות שאטוס בקרוב לפגוש את מנהיגי ישראל ומדינות ערב כולל סעודיה, אם באמת אטוס". הוא ציין כי הוא מציב את היציבות במזרח התיכון בראש סדר העדיפויות: "התפקיד שלי הוא לנסות להביא שלום, אם אני יכול"

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הבהיר היום (שישי) כי "אין כרגע שום תוכנית סופית" לביקורו בישראל. הוא אמר כי "יש אפשרות שאטוס בקרוב לפגוש את מנהיגי ישראל ומדינות ערב כולל סעודיה, אם באמת אטוס".

ביידן ציין כי הוא מציב את היציבות במזרח התיכון בראש סדר העדיפויות. "התפקיד שלי הוא לנסות להביא שלום למזרח התיכון, אם אני יכול", אמר, "אני רוצה להפחית את האפשרות של המשך המלחמות חסרות ההיגיון בין ישראל למדינות ערב ובזה אני מתמקד".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן עם חזרתו לבית הלבן 4 באפריל 2022. רויטרס
"מנסה להביא שלום". ביידן/רויטרס

ביקורו של ביידן בישראל וברשות הפלסטינית צפוי להתקיים בסוף החודש, אך טרם פורסם לוח זמנים רשמי. המועדים האפשריים שעלו עד כה להגעת הנשיא היו ה-19 או ה-20 ביוני.

ביום שלישי, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיים שיחת טלפון קשה עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, במהלכה הביע מחאה על כך שממשל ביידן לא מפעיל לחץ על ישראל. "תפסיקו לשתוק על מה שקורה בשטח", אמר עבאס לבלינקן לפי הודעה שפרסמה לשכתו.

הביקור מגיע על רקע תיווך ממשל ביידן בין ישראל, סעודיה ומצרים, בניסיון להשיג הסדרה שתשלים את העברת האיים טיראן וסנפיר בים האדום לריבונות סעודית ושתכלול מהלך נפרד של צעדי נורמליזציה סעודיים כלפי ישראל. בנוסף לכך, שניים מיועציו הבכירים של ביידן הגיעו לביקור חשאי בערב הסעודית לשיחות בנושא התיווך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully