וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביידן החליט להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 23:33

ב"פוליטיקו" ייחסו את הדברים לבכיר במערב. ראש הממשלה בנט אישר כי הנשיא הודיע לו על כוונתו כבר לפני כחודש בשיחת טלפון שקיימו. לפי הדיווח, ביידן אמר שההחלטה סופית לחלוטין וכי חלון הוויתורים לאיראן נסגר. "ביידן לא יאפשר להסיר את הארגון מהרשימה" אמר אז בנט

בווידאו: בנט מתייחס לכוונת ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור/צילום: רוני כנפו

נשיא ארצות ג'ו ביידן החליט להשאיר את משמרות המהפכה של איראן ברשימת ארגוני הטרור, כך דווח הערב (שלישי) ב"פוליטיקו". הדברים יוחסו לבכיר במערב. גורם נוסף הבקיא בנושא אמר כי ביידן דיווח על החלטתו בשיחת טלפון עם ראש הממשלה נפתלי בנט ב-24 באפריל, והוסיף שההחלטה סופית לחלוטין וכי חלון הוויתורים לאיראן נסגר.

"הנשיא ביידן עדכן אותי בשיחתנו האחרונה ב-24 באפריל על כוונתו להשאיר את משמרות המהפכה במקום הראוי להם - רשימת ארגוני הטרור", אישר ראש הממשלה לאחר הפרסום. "אני בטוח שהנשיא ביידן, ידיד אמת של ישראל, שדואג לביטחונה, לא יאפשר להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור", מסר אז בנט. "ישראל הבהירה את עמדתה בנושא: משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול בעולם".

מצעד של משמרות המהפכה של איראן בטהראן, 22 בספטמבר 2011. רויטרס
מצעד של משמרות המהפכה באיראן/רויטרס

מטעם הבית הלבן נמסר כי ביידן ובנט שוחחו על האיום מצד איראן ושלוחיה באזור. בהודעה נכתב כי "שני המנהיגים הדגישו את הקשר החזק שהם פיתחו מאז ביקורו של בנט בוושינגטון בחודש אוגוסט. הקשר הזה אפשר לשתי המדינות להגיע לעמדה משותפת בשורה של נושאים ביטחוניים קשים. הנשיא ביידן הזכיר את המאמצים שישראל והרשות הפלסטינית עושות כדי להוריד את המתיחות ולאפשר לעונת החגים להסתיים בשלום".

עוד בוואלה!

בנט ולפיד קוראים לביידן לא להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של ארה"ב

לכתבה המלאה
איש משמרות המהפכה מודד חום בכניסה לעיר קום, איראן, 24 במרץ 2020. רויטרס
אנשי משמרות המהפכה באיראן/רויטרס

בטרם השיחה עם ביידן פרסמו ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד הודעה משותפת חריגה ובה קראו לנשיא ביידן לא לבצע מהלך כזה. "משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק", אמרו בנט ולפיד בהודעה. "המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

בהודעה הדגישו בנט ולפיד כי משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה, והם עמדו מאחורי תכנון להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים.

לדברי בנט ולפיד משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הרסו את לבנון ועוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. "ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי איראנים וברמיסת נשמתה של החברה האיראנית", מסרו השניים. "הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור, הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים'".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. רויטרס
ביידן ובנט בבית הלבן, באוגוסט/רויטרס

הדרישה של המשטר בטהראן הגיעה במסגרת שיחות הגרעין. לפני כחודשיים דווח בוואלה! כי איראן מסרבת בשלב זה לדרישה האמריקנית כי תיתן התחייבות פומבית ל"רגיעה באזור" בתמורה להסרת משמרות המהפכה מהרשימה - כך לפי שני מקורות אמריקנים ובכיר ישראלי שמעורים בנושא.

סוגיית משמרות המהפכה היא המחלוקת האחרונה שנותרה פתוחה בין ארצות הברית לבין איראן בדרך לחזרה להסכם הגרעין משנת 2015. האיראנים מתעקשים שממשל ביידן יסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור כתנאי לחזרה להסכם הגרעין ומציבים זאת כ"קו אדום".

בשבועות האחרונים השליח האמריקני לנושא איראן, רוב מאלי, ניהל משא ומתן עקיף עם האיראנים בנושא באמצעות האיחוד האירופי וקטאר. אחת ההצעות שהאמריקנים העלו במהלך המשא ומתן היא שבתמורה להסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור, האיראנים יתחייבו פומבית לפעול להורדת המתיחות ולרגיעה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully