וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התרגיל האווירי שדימה תקיפה באיראן: צה"ל ערך תרגיל צוללות בים האדום

2.6.2022 / 13:00

כחלק מתרגיל "מרכבות האש" הצבא השלים דימוי משימות שמטרתן הוגדרה "השגת עליונות ימית בים האדום". זאת, תוך שמירה על החופש הימי באזור והגדלת מרחב הפעולה של זרוע הים. התרגיל התקיים ימים אחדים לאחר תרגיל אווירי שדימה תקיפה באיראן במרחב הים התיכון

בווידאו: אימון של שייטת ספינות הטילים ושייטת הצוללות בים האדום/צילום: דו"צ

צה"ל השלים היום (חמישי) תרגיל נרחב של ספינות טילים וצוללות בים האדום. במסגרת התרגיל "מרכבות האש," צוללת מדגם "דולפין" לוותה על ידי שתי ספינות טילים מדגם סער, וביצעו משימות שלפי צה"ל נועדו "להשגת עליונות ימית, תוך שמירה על החופש הימי באזור והגדלת מרחב הפעולה של זרוע הים". התרגיל מתקיים ימים אחדים לאחר תרגיל אווירי במרחב הים התיכון שדימה תקיפה באיראן.

מפקד זרוע הים, דוד סער סלמה אמר בסיום התרגיל כי "כוח לוחמי זרוע הים, משייטת הסטי"לים ושייטת הצוללות שבו הבוקר מאימון מורכב ומתמשך בים האדום. אימון ארוך טווח אשר דימה תרחישים שונים לרבות השגת עליונות וחופש שיט בים האדום. זרוע הים תמשיך להעצים את יכולותיה המבצעיות ולהגדיל את מרחבי פעילותה".

אימון של שייטת ספינות הטילים
ושייטת הצוללות בים האדום 2 ביוני 2022. דובר צה"ל
אימון הצוללות בים האדום/דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום כי עשרות מטוסי קרב ביצעו אימון אווירי לתרגול תקיפות באיראן. באימון דימו טיסה ארוכת טווח ותקיפה בעומק שטח האויב, כולל תרגול תדלוק אווירי. מעבר לכך, האימון נערך במהלך תרגיל "מרכבות האש" כחלק מהאצת המוכנות לתרחישי מלחמה רב-זירתיים קרובים ורחוקים.

לפני כשבועיים חשף שר הביטחון בני גנץ כי איראן מתקדמת לעבר ייצור פצצה גרעינית ומשלימה ייצור והתקנה של אלף צנטריפוגות מתקדמות. לדבריו, "איראן ממשיכה לצבור ידע וניסיון בלתי הפיכים בפיתוח, מחקר, ייצור ותפעול צנטריפוגות מתקדמות. היא עומדת שבועות ספורים מצבירת חומר בקיע שיספיק לפצצה ראשונה, מחזיקה 60 ק"ג חומר מועשר ברמה של 60%, מייצרת אורניום מתכתי ברמת העשרה של 20% ומונעת גישה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית למערך הייצור".

אימון של שייטת ספינות הטילים
ושייטת הצוללות בים האדום 2 ביוני 2022. דובר צה"ל
אימון הצוללות בים האדום/דובר צה"ל

גנץ אף הוסיף כי המשטר בטהראן מפתח מתקן תת קרקעי סמוך למתק בנתנז שנהרס. בנוסף, התייחס שר הביטחון לתוקפנות האיראנית. "שלוחי איראן תוקפים מאגרי נפט, שדות תעופה ומתקנים אזרחיים, והיא בעצמה תוקפת באמצעות כוח קודס", הוסיף גנץ בכנס "מציאות עולמית חדשה" של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן. "היא מפתחת באזור כולו מערכים מבצעיים עם יכולות מדויקות של טילי שיוט, טילי קרקע-קרקע וכטב"מים, לטווח של אלפי קילומטרים. כמות האמל"ח האסטרטגי הזה שנמצא בידי שלוחי איראן גדלה משמעותית בשנה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully