וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: חגיגות יובל הפלטינה למלכה אליזבת השנייה מתחילות מחר

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 17:32

המועד המיוחד יצוין ברחבי הממלכה המאוחדת בחופשת בנקים לאומית ב-2-5 ביוני. מגוון אירועים שונים ייערכו במדינה, כולל המטס המסורתי, ההופעה על מרפסת ארמון בקינגהאם, מרוצי הסוסים וקונצרט רוק

הכינו את התה והביסקוויטים: חגיגות יובל הפלטינה - 70 שנות מלוכה של מלכת בריטניה אליזבת השנייה בת ה-96 ייערכו בסוף השבוע ברחבי המדינה.

המלכה אליזבת השנייה עלתה לכס בגיל 25 ב-6 בפברואר 1952, לאחר מותו של אביה, המלך ג'ורג' ה-6. ב-2015 היא נהפכה למונרך הבריטי בעל הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה ועקפה את הסבתא רבתא שלה, המלכה ויקטוריה, ששלטה 63 שנים ושבעה חודשים.

ארמון בקינגהאם מציין את המאורע ההיסטורי במגוון אירועים ברחבי בריטניה שיגיעו לשיא בחופשת בנקים בת ארבעה ימים בסוף השבוע הקרוב, ב-2-5 ביוני. בסוף השבוע ייערכו כמה אירועים ציבוריים ופעילויות קהילתיות, כמו גם "רגעים לאומיים של התבוננות" על שבעת העשורים של הכהונה, על פי הארמון.

מתאמנים לחגיגות הפלטינה

אלה חגיגות היובל הראשונות של המלכה ללא בעלה, הנסיך פיליפ, שמת ב-2021. המלכה חגגה במהלך שלטונה את יובל הכסף לרגל 25 שנות כהונה ב-1977; יובל הזהב ל-50 שנות כהונה ב-2002; ויובל היהלום לרגל 60 שנות מלוכה לפני עשור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לונדון לקראת חגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה. טוויטר, אתר רשמי
מתכוננים לחגיגות יובל הפלטינה בלונדון/אתר רשמי, טוויטר

סוף השבוע מתחיל מחר (חמישי) ב-10 בבוקר שעון מקומי, עם המצעד לכבוד המלכה, הידוע בתור "מצעד גייסות הצבא" (Trooping the Color) המסורתי. יותר מ-1,400 חיילים במדי שרד חגיגיים, 200 סוסים ו-400 מוזיקאים יתאחדו לצורך מצעד שיצעד במלואו בפעם הראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה.

המצעד יסתיים עם מטס חיל האוויר המלכותי המסורתי, שבו תצפה המלכה עם כל בני משפחת המלוכה ממרפסת ארמון בקינגהאם. 1,500 משואות יודלקו ברחבי בריטניה, איי התעלה, האי מאן, טריטוריות בריטניה מעבר לים, ולראשונה, בכל אחת מערי הבירה של מדינות חבר העמים. זאת מסורת מלכותית ארוכת שנים שבאמצעותה מציינים מועדים כמו חתונות והכתרות.

כנסיית סנט פול לונדון. דב גרינבלט, תמונות גולשים
קתדרלת סנט פול בלונדון, בריטניה/תמונות גולשים, דב גרינבלט

ביום שישי, תיערך תפילת הוקרה לכבוד הכהונה ארוכת השנים של המלכה בקתדרלת סנט פול עם בני משפחה.

משפחת המלוכה הבריטית במרפסת ביום ההולדת של המלכה אליזבת השנייה, 2011. רויטרס
בני משפחת המלוכה בארמון בקינגהאם, 2011/רויטרס

בשבת, יגיעו כמה מבני המשפחה המלכותית למסלול המרוצים באפסום דאונס למרוץ הסוסים ה-243 המפורסם - הדרבי. המלכה, מגדלת סוסים אדוקה בפני עצמה, היתה צופה קבועה באירוע והעניקה את הפרסים בסופו.

בערב, ייערך קונצרט פופ "מסיבת הפלטינה בארמון", שבו יופיעו כוכבי רוק בשלוש במות שנבנו במיוחד בחזית הארמון, ובהם להקת קווין ואדם למברט, אליסיה קיז, דעאנה רוס, אלטון ג'ון, רוד סטיוארט ועוד. הקונצרט יועבר בשידור חי ב-BBC. כ-22 אלף איש יזכו לצפות בו באופן אישי, כולל עשרת אלפים שזכו בכרטיסים בהגרלה ציבורית.

מתכוננים לחגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה, לונדון. טוויטר, אתר רשמי
הנחות בחנויות לרגל חגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה/אתר רשמי, טוויטר

ביום ראשון, היום האחרון לחגיגות, נקראו האזרחים לחגוג במסיבות רחוב כחלק מיוזמת "ארוחת הצהריים הגדולה של חגיגות הפלטינה". קהילות יתכנסו ברחבי בריטניה, כולל אירועים מיוחדים בלונדון. אירועים דומים מתוכננים ברחבי העולם, מקנדה וברזיל ועד דרום אפריקה ויפן.

מלכת בריטניה אליזבת השנייה נושאת את נאום המלכה המסורתי בבית הלורדים ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
המלכה אליזבת השנייה בפתיחת מושב הפרלמנט, 2019/רויטרס

החגיגות יינעלו בתערוכת יובל הפלטינה, שבמסגרתה יהיו הופעות אמנותיות ורקדנים, מוזיקאים, אנשי צבא, עובדים חיוניים ומתנדבים שהתאחדו כדי ליצור רגעים איקוניים משלטונה של המלכה בדרכים יצירתיות ואמנותיות. תלמידי בתי הספר מוזמנים ליצור ציור של התקוות והחלומות שלהם בעבור כדור הארץ ב-70 השנים הבאות.

אירועי חגיגות יובל הפלטינה, בריטניה, 2-5 ביוני 2022. ארמון בקינגהאם, אתר רשמי
אירועי יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה/אתר רשמי, ארמון בקינגהאם

השאלה הגדולה היא האם ומתי נראה את המלכה. אליזבת השנייה בת ה-96 סובלת מקשיים בתנועה ונאלצה לבטל את הופעתה בכמה אירועים ציבוריים, כולל פתיחת מושב הפרלמנט במאי. היא עדיין לא אישרה באיזה אירועים תשתתף.

המלכה אליזבת השנייה עם סוסי הפוני שלה, בייבק נייטינגייל ובייבק קייטי

Queen Elizabeth pictured with her fell ponies, named Bybeck Nightingale (right) and Bybeck Katie.. alphotography.com/Royal Windsor Horse Show v, אתר רשמי
המלכה אליזבת השנייה/אתר רשמי, alphotography.com/Royal Windsor Horse Show v

מרבית בני משפחת המלוכה הבכירים ישתתפו בכמה אירועים בסוף השבוע במרכז לונדון. המלכה שולחת את הדוכס והדוכסית מקיימברידג', ויליאם וקייט, לוויילס; את בתה, הנסיכה אן לסקוטלנד; ואת הרוזן והרוזנת מווסקס, בנה אדוארד ואשתו סופי, לצפון אירלנד. בנוסף אושר הדוכס והדוכסית מסאסקס, נכדה הארי ואשתו מייגן וילדיהם, יטוסו מארצות הברית לבריטניה לחגיגות.

מייגן מרקל הנסיך הארי הנסיך ויליאם קייט מידלטון המלכה אליזבת הנסיך צ'ארלס. GettyImages
הארי ומייגן לא יהיו על המרפסת/GettyImages

עם זאת, הארי ומייגן והנסיך אנדרו לא ישתתפו ככל הנראה בצפייה במטס ממרפסת הארמון. לצד המלכה יהיו ילדיה, צ'רלס, אדוארד ואן, כמו גם הנסיך ויליאם, קייט וילדיהם, וכמה קרובי משפחה נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully