וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

321 מיליון שקל עדיין מחכים: כמחצית מהדוחות שניתנו בתקופת הקורונה טרם שולמו

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 20:52

מאז אישור תקנות הקורונה עם פרוץ המגפה חולקו כ-775 אלף קנסות. בינתיים, החוב עולה בעקבות ריביות שונות. הדוחות שכן שולמו הכניסו למדינה כ-263 מיליון שקלים. קיבלתם דוח ועוד לא שילמתם? זה מה שאפשר לעשות | וואלה! עושים לכם סדר

בווידאו: עובד בדיזנגוף סנטר נאזק במהלך אכיפה נגד אי עטיית מסכות בחודש אוגוסט/צילום: לירן לוי

מאז אישור תקנות הקורונה עם פרוץ המגפה בישראל ב-2020 ועד לחודש אפריל 2022, חולקו יותר מ-776 אלף דוחות בגין הפרת ההנחיות - כך עולה מנתונים שפורסמו היום (רביעי). עם זאת, רק כמחצית מהם שולמו, והסכום עומד כעת על יותר מ-321 מיליון שקלים בעקבות אי פריעת תשלומים וריביות.

על פי נתוני רשות האכיפה והגבייה, סיבות העבירה משתנות. 208,848 דוחות ניתנו בגין עבירת איסור יציאה למרחב הציבורי, 463,286 בגין אי עטיית מסכה, 15,386 בגין הפעלת עסק בניגוד לתקנות ו-10,575 בגין הפרת בידוד. שוויים הכולל של הדוחות שחולקו עד היום על כ-434 מיליון שקלים. סכום הדוחות ששולמו עומד על כ-263 מיליון שקלים.

קיבלתם דוח ועוד לא שילמתם? זה מה שאפשר לעשות

  • בשלב ראשון, אם הדוח לא הגיע לידיכם, תוכלו להיכנס לאזור אישי של המרכז לגביית קנסות באתר רשות האכיפה והגבייה או לחילופין במוקד השירות הטלפוני של הרשות 35592*
  • אם נקנסתם ויש לכם השגות על הדוח, תוכלו להגיש ערר למשטרה. אם הדוח לא יבוטל ניתן להגיש בקשה להישפט בבית משפט
  • ניתן להגיש בקשה להפחתת הפיגורים ולפריסה בנסיבות מיוחדות בטופס מקוון
  • עד כה, 128,517 קנסות בוטול לאחר שהוחזרו למשטרה, או שולמו ובוטלו בהוראת בג"ץ
ברקע כניסתו של הסגר בעקבות העלייה בתחלואה | 
מחסום משטרתי בציר ז'בוטינסקי 25 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
יותר מ-321 מיליון שקלים שלא שולמו. שוטר נותן דוח/ראובן קסטרו

היום נכנס ליום אחד בלבד במאסר מייק פלג, בן 75 מאשקלון, בשל סירובו לשלם קנס בסך 500 שקל שקיבל בימי הסגר. בזמן ההגבלות ההדוקות, הוא יצא אל חוף הים בעיר מסיבות בריאותיות, שם קיבל את הדוח. הוא סירב לשרב את הקנס ונשפט, שם הוחלט שהפר תקנות. בבית המשפט אמר פלג כי עשה זאת מספר פעמים במהלך הסגר, משום שהוא סובל מקשיי נשימה. בטיעונים לעונש אמר מייק כי הוא חי מקצבת הכנסה, ואין באפשרותו לשלם את הקנס.

כשיצא מהמאסר לא הביע חרטה ואמר, "הכול בסדר, אני מרוצה". "לא התכוונתי לשלם, הלכתי למעצר בלב שלם ועכשיו אני יותר שלם. זה הדבר הנכון לעשות", קבע. הוא הביע את התנגדותו ל"סייגי הקורונה" וטען כי "לא היה צריך לחלק את הדוחות, זה דבר שאסור היה לעשות אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully