וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשייך על תיק 4000: "המשטרה עשתה עבודה טובה, בידיים נקיות"

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 13:14

המפכ"ל לשעבר התייחס לדחיית בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000. "כל מה שנעשה בחקירה צריך לקבל אישור", אמר והדגיש כי "המשטרה לא יכולה לבדוק הכול אלא רק את מה שמותר לה". לדבריו הוא עבר על העדויות של הנאשמים והעדים - אך לא מתכוון להתייחס אליהן בפומבי

בווידאו: נדחתה בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000/מערכת וואלה!

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך התייחס היום (רביעי) לדחיית בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000. "אני חושב שהמשטרה עשתה עבודה טובה ולא פחות חשוב בידיים נקיות", אמר בכנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה.

"חלק מאחריותי זה לבדוק את תו התקן - המפכ"ל אחראי על הכל" הדגיש. "עברתי על כל מילה בעדויות של הנאשמים ושל עדי המדינה. לא התייחסתי לעדויות באופן ישיר מעולם, חרף מה שיוחס לי בתקשורת ואיני מתכוון לעשות זאת כעת. צריך להבין שכל מה שמותר ומה שאסור בחקירה צריך לקבל אישור. המשטרה לא יכולה לבדוק הכול אלא רק את מה שמותר לה".

עדותו של רוני אלשיך בוועדת נאור, ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אסון מירון, מלחה, ירושלים, 11 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"המשטרה עשתה עבודה טובה, בידיים נקיות". אלשייך/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד התייחס להאזנות הסתר ואמר כי "ברור שאם לא תהיה יכולת האזנת סתר למשטרה אז בואו נקפל את החפצים ונלך הביתה". המפכ"ל הדגיש כי הנושא של פרטיות האזרח פרוץ ועל כן יש ניסיון לאזן בין יעילות החקירה לבין השמירה על צנעת הפרט. "האם לגיטימי לאפשר למשטרה לראות ווטסאפ אחורה? זו שאלה חשובה וכרגע זה אסור ולכן זה לא קורה", אמר. "המשטרה יכולה לעשות חקירה תחת אזהרה ולחפש בתוך הטלפון על פי צו השופט. האם צריך לתת עוד יכולות? כן - ולדאבון המשטרה היא לעיתים כבולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully