וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 שנה למלכה אליזבת השנייה: אתר סטונהנג' במחווה מוארת

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 11:28

ארגון הצדקה אינגליש הריטג' מציין את המועד באמצעות הקרנה של דיוקנאות מתקופות שונות בחייה - כל דיוקן מעשור אחר של הכהונה - על גבי האבנים באתר הארכיאולוגי בן 5,000 השנים

המלכה אליזבת השנייה חוגגת השנה 70 שנים לכהונתה ובמסגרת החגיגות, אתר סטונהנג' באנגליה קושט בדיוקנאות של המלכה, זאת במסגרת מחווה של ארגון הצדקה אינגליש הריטג', שמנהל אתרים היסטוריים ברחבי המדינה.

ביום שני, הארגון העלה לטוויטר פוסט שבו נכתב כי "איחדנו שני אייקונים בריטיים" על ידי הקרנה של דיוקנאות מתקופות שונות בחייה של אליזבת השנייה - כל דיוקן מעשור אחר של הכהונה - על גבי האבנים באתר הארכיאולוגי בן 5,000 השנים.

פוסט של ארגון אינגליש הריטג' על המחווה למלכה

המיצג הזמני אמור להיות "מחווה מרתקת" למלכה וספג ביקורת ברשתות החברתיות, לצד תמיכה והתפעלות. חלק מהמשתמשים כינו את המחווה "יפיפייה", ואילו אחרים לעגו לו. יש הרואים באתר מקום מקודש בעל משמעות דתית וראו במחווה פגיעה.

סטונהנג', אנגליה. EnglishHeritage, אתר רשמי
המיצג לכבוד המלכה אליזבת השנייה בסטונהנג'/אתר רשמי, EnglishHeritage

טבעת האבנים העומדות שגובהן תשעה מטרים הן פלא הנדסי מסתורי, ומומחים עדיין חוקרים את שיטות הקמת האתר ואת מטרתו. האתר שנהפך למקום עלייה רגל לביצוע טקסים פגניים ממשיך כיום למשוך אלפים לטקסי היפוך הקיץ והחורף. מחקר עדכני מצא כי האתר הוא למעשה לוח שנה שמשי עצום.

ב-2020, דמויותיהם של שמונה עובדים ממגזרי האמנות והמורשת הבריטית הוקרנו על האבנים כחלק מקמפיין הוקרה על רקע מגפת הקורונה.

גם אתר המרבל ארץ', קשת הנמצאת בקרבת פינת הנואמים בהייד פארק, בקצהו המערבי של רחוב אוקספורד וסמוכה לארמון בקינגהאם, יציג דיוקנאות של המלכה מהאוסף שנמצא בגלריה הלאומית לדיוקנאות בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully