וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלק מחבילת הסיוע האמריקנית: תישלח מערכת טילים מתקדמת לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 7:49

הנשיא ביידן אישר כי במסגרת הסיוע הצבאי שארה"ב תספק לאוקראינה יישלח נשק מתקדם לקייב. זאת, כדי לעזור בבלימת הכוחות הרוסיים באזור דונבאס. שאר פרטי חבילת הסיוע ייחשפו בהמשך, ובינתיים נודע כי כלולים בה גם כלי רכב, מסוקים וטילים נגד טנקים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הלילה (רביעי) כי תישלח מערכת טילים מתקדמת לקייב. מדובר בנשק משמעותי שהמנהיגים באוקראינה ביקשו, בעוד שהם מתקשים לעכב את התקדמות הצבא הרוסי באזור דונבאס.

משלוח הנשק המתקדם הוא חלק מ-700 מיליון הדולרים שאושרו למען סיוע צבאי לאוקראינה.בין היתר, יישלחו לאוקראינה גם מסוקים, כלי רכב, וטילים נגד טנקים. חבילת הסיוע המלאה צפויה להיחשף מאוחר יותר היום.

בנייני מגורים הרוסים במריופול. רויטרס, רויטרס
בנייני מגורים הרוסים במריופול/רויטרס, רויטרס

"אנחנו לא מחפשים מלחמה בין נאט"ו לרוסיה. על אף שאנחנו חלוקים בדעותיהו, ופעולותיו נוראיות, ארצות הברית לא תנסה להדיח אותו", כתב ביידן בהצהרתו. כל עוד ארצות הברית או בנות בריתה לא יותקפו, לא ניכנס לקונפליקט ולא נשלח חיילים אמריקנים לאוקראינה". הנשיא ביידן הוסיף כי הוא אינו מעודד את אוקראינה לתקוף מעבר לגבולותיה.

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הצבא האוקראיני התקדם בלחימה ובלם את הכוחות הרוסיים באזור חרסון וחרקיב. "המגנים שלנו הראו אומץ רב, למרות היתרו המשמעותי שיש לרוסים", אמר זלנסקי. "אנחנו רוצים שכל אנשינו ישוחררו, אבל צריך לעשות זאת בזהירות".

אתמול בירך נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי נגד רוסיה, אך גם מתח ביקורת שאותה כינה עיכוב "בלתי מתקבל על הדעת" של ההחלטה. "עברו יותר מ-50 יום בין חבילת הסנקציות החמישית והשישית, המצב אינו מקובל עלינו", אמר זלנסקי בנאומו בקייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully