וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב שחור: הישראלים לא מחכים לעליית המחירים - וממהרים לתדלק את הרכב

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 21:32

עם העלייה שתחול הלילה מחירו של בנזין 95 אוקטן נטול עופרת יתייקר ב-66 אגורות, ושירות מלא יעלה עוד 21 אגורות לליטר. המחיר יתעדכן בחצות הלילה בין שלישי לרביעי. "מדינה עוכרת יושביה", אמר אחד המתדלקים. "הם עושים מה שהם רוצים ואנחנו סופגים", תקפה אחרת

בווידאו: בנט אומר בישיבת הממשלה כי מטרת השרים היא לפתוח את המשק לתחרות/מערכת וואלה!

העלייה הצפויה הלילה (בין שלישי לרביעי) במחיר הדלק הובילו ישראלים רבים להקדים תרופה למכה - ולהגיע לתדלק את רכבם כבר הערב. עם העלייה, מחירו של בנזין 95 אוקטן נטול עופרת יתייקר ב-66 אגורות, ושירות מלא יעלה עוד 21 אגורות לליטר. המחיר יתעדכן בחצות הלילה בין שלישי לרביעי.

דני, שמילא דלק בתחנת הדלק ברחוב דובנוב בתל אבי, אמר כי "אף אחד לא אוהב עלייה במחירים. אנשים אמרו שהיה אפשר לאזן את העליות בעולם, אבל העליות בעולם הן עובדה". רועי, תושב תל אביב, הגדיר את ישראל "מדינה עוכרת יושביה. הילד שלי הלך לחברים, אמרתי אאסוף אותו ואמלא דלק, ניסיתי להספיק לפני הלילה. זה הרבה כסף. 50 ליטר ב-30 שקל. מרגישים את העלייה במחירים. זה נגזר ממחיר הנפט בעולם. בארצות הברית הדלק עולה חצי מפה, אבל שם ערך התנועה מקודש. פה יכולים לסגור לך את כל הכבישים, להרים מדרכות ולשבש את התנועה".

תחנת פז פתח תקווה 31 במאי 2022. ראובן קסטרו
תחנת דלק פז בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו
יהודה בהפסקת קפה בתחנת הדלק קרליבך. קרין שגיא
"חונקים אותנו". יששכר/קרין שגיא

נהג המונית יוסי דלשד מיהר לפקוד את תחנת הדלק ברחוב קרליבך בתל אביב. "העלייה כמובן מאוד משפיעה", אמר. "זה נהפך להיות חלק לא קטן מהפדיון היומי. צריך לעבוד קשה מאוד כדי להגיע לסכום הזה. אנחנו מאוכזבים מהממשלה. המחירים עולים אבל התעריפים אותו דבר או יורדים לא קל להיות נהג מונית". יהודה יששכר, נהג מונית מראשון לציון אמר כי "כל המחירים עולים. חונקים אותנו. צריך לעבוד יותר קשה. כדי לסגור הפערים צריך לעבוד גם ככה הרבה שעות. תשע בערב עכשיו ואני שותה קפה שחור על מנת להישאר עירני".

לימור הגיעה גם היא רגע לפני עליית המחירים - אך כלל לא ידעה על כך. " וואלה", הופתעה. "טוב, לא מפתיע ולא משנה מה אגיד. אין לי מה להגיד האמת, כי זה לא יעזור. הם עושים מה שהם רוצים ואנחנו סופגים".

תחנת פז בתל אביב 31 במאי 2022. אורי סלע
תחנת דלק פז בתל אביב, הערב/אורי סלע

דואה אבו דאהש, אמא לשניים מפרדיס, עובדת ניקיון בבית ספר בכפרה, הגיעה לתדלק במהלך הערב בתחנת דור-אלון בצמוד לקניון מול זכרון בזכרון יעקב. "ברור שנרגיש עלייה כזו בארנק", אמרה. "זה מיד ישפיע על החיים שלנו ואני באופן אישי יודעת שאצטרך לנסוע פחות מחוץ לכפר".

"אי אפשר להבין את השינויים האלה בכלל, העליות האלה לא מתאימות לשכר שלנו שתקוע במקום", אמר טארק עמאש מג'סר א-זרקא, אב לשתי בנות, פיזיותרפיסט ואח מוסמך במקצועו. "אני ממלא ב-150 שקל ונראה לי שמחר-מחרתיים אצטרך להיכנס ולבוא שוב. אנחנו מסודרים, אבל זה בכל זאת משמעותי. יש ילדים לדאוג להם".

מי שמרוצה הם אולי בעלי התחנות. להערכת מנהל המשמרת בתחנה, הפדיון הערב הוא פי 2.5 מבערב רגיל. ולא רק שם ראו ברכה - אלא גם בחנות הנוחות שמדפיה נותרו ריקים למחצה במהלך התנפלות הנהגים על המשאבות בשעות האחרונות.

תחנת דור אלון בזיכרון יעקב. יואב איתיאל
תחנת דור אלון בזיכרון יעקב, הערב/יואב איתיאל

רק בחודש האחרון מחיר הדלק התייקר ב-12 אגורות נוספות. בחודשים האחרונים נרשמה עליית מחירים בתחום האנרגיה, בעיקר כתוצאה של הפלישה הרוסית לאוקראינה.

אמנם בתחילת החודש שעבר הודיע שר האוצר, אביגדור ליברמן, על הפחתה של הבלו על הדלק בחצי שקל (למשך שלושה חודשים) מה שגרם להוזלת מחירו, אבל אפילו אם תוארך הפחתה זו לפרק זמן ארוך יותר (כפי שרמז שר האוצר), נראה שמחירי הדלק יוסיפו לעלות (אלא אם כן יוחלט על הנחה שתהיה לא רק ארוכה יותר אלא גם גדולה יותר במיסוי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully