וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטייוואני התראיין לג'רוזלם פוסט ותקף את סין, שאיימה על ישראל בתגובה

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 12:44

עורך העיתון קיבל שיחה מבכיר בשגרירות הסינית בישראל בה אמר כי בייג'ינג תנתק את הקשרים עם כלי התקשורת ותוריד את דרג היחסים עם ירושלים

שר החוץ הטייוואני בראיון עם עורך הג'רוזלם פוסט. משרד החוץ של טייוואן, אתר רשמי
שר החוץ הטייוואני בריאיון עם עורך הג'רוזלם פוסט/אתר רשמי, משרד החוץ של טייוואן

העימות בין סין לטייוואן מאיים להשפיע על המצב המדיני של ישראל. גורם דיפלומטי בסין איים להוריד את דרג היחסים בין ארצו לבין ישראל ולנתק את הקשרים אם הג'רוזלם פוסט אם העיתון לא ימחק מהאתר שלו ראיון שנערך עם שר החוץ של טייוואן.

עורך הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ, שערך את הראיון עם שר החוץ הטייוואני, כתב אתמול בטוויטר כי "קיבלתי טלפון מהשגרירות הסינית בישראל. מסתבר שאני צריך להוריד את הכתבה או שהם ינתקו את היחסים עם העיתון ויורידו את דרג היחסים עם ישראל. מן הסתם, הכתבה לא הולכת לשום מקום".

בריאיון אומר השר הטייוואני, ג'וזף וו, כי ארצו דואגת מפלישה אפשרית של סין. לדבריו, "סין היא מדינה אוטוריטרית והם עושים עסקים מתוך ראייה פילוסופית שונה. לעתים הם משתמשים בסחר עם מדינות אחרות בתור נשק. כבר ראינו אותם עושים את זה לליטא, לצ'כיה ולאוסטרליה. לעתים הם מנסים לעשות את זה גם לטייוואן. עלינו להיות זהירים מאוד ולא לאפשר ליחסים כאלו לסכן את הביטחון הלאומי שלנו. להבנתי, גם בישראל נושא הביטחון הלאומי נמצא גבוה בסדרי העדיפויות שלה".

עוד הוסיף וו כי "כאשר ישראל מתנהלת מול בייג'ינג אסור לכם לעולם להסכים מראש לתנאים מוקדמים, מכיוון שבאופן כזה תפסידו, ולא משנה מה יקרה. אתם חייבים להיזהר. דיפלומט אמריקאי בכיר אמר לי שאם סין מביעה כעס כלפיך, אז כנראה שאתה עושה משהו נכון".

הפרשה קיבלה הד גם בתקשורת הבינלאומית, בין היתר ברשת פוקס ניוז האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully