וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה יחזקאלי: "חמאס מאופק מתוך כוונה לשמור על הקואליציה"

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 13:50

הפרשן לענייני ערבים טען בריאיון ל-103FM כי איומי ארגון הטרור לא מומשו מפני שיש לו אינטרס שבקואליציה תהיה מפלגה אסלאמית, מה ש"מסנדל" את הממשלה. "הממשלה הזו תלויה יותר ברע"ם ולכן חמאס לא היה רוצה להרוס את הדבר הזה"

בווידאו: בנט ההתייחסות מרומזת לחיסול הבכיר האיראני אומר עידן החסינות של המשטר האיראני/מערכת וואלה!

הפרשן לענייני ערבים צביקה יחזקאלי אמר הבוקר (שני) כי חמאס רוצה לשמר את הקואליציה הנוכחית בכנסת, מתוך מחשבה שהיא תלויה ברע"ם ולכן מוגבלת יותר בפעולות נגדו. "אני חושב שלחמאס יש אינטרס שבישראל תהיה ממשלה שהיא יותר מגוונת ומסונדלת מאשר ממשלה חד מימדית שיכולה להיות יותר מתחשבנת איתו", אמר בריאיון ל-103FM. יחזקאלי אמר את הדברים בהתייחס למצעד הדגלים שהתקיים אתמול בירושלים, ללא שהופרע, וזאת על אף איומי חמאס.

"אני חושב שמה שמפחיד את חמאס זה לא מנהיגים שיוצאים למבצעים", אמר יחזקאלי. "אני חושב שמה שמפחיד את חמאס זה מנהיגים שעושים מעשי שיגעון, כמו אולמרט לדוגמה. שיכול פתאום לצאת למבצע ולהרוג לך 300 איש. אני חושב שלנתניהו הם התרגלו, והם חושבים שהממשלה הזו פחות משוגעת מהממשלה הקודמת, אבל באמת באמת אני אומר שכמעט ואין הבדל בראיית חמאס את הממשלות. הם יודעים רק דבר אחד - שהממשלה הזו תלויה יותר ברע"ם ולכן הם לא היו רוצים להרוס את הדבר הזה".

לדבריו, "כל עוד חמאס שולט ברצועת עזה תמיד יהיה איום בין אם רע"ם בממשלה ובין אם לא, ויגיע היום שאנחנו נצטרך לצאת למבצע בעזה. מעבר לזה, חמאס רואה את הגדה שהיא מוציאה פיגועים לבד אז למה הוא צריך לירות טילים? מבחינתו זה מצוין".

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בביקור במחנה הפליטים עין אל-חילווה, צידון, לבנון, 6 בספטמבר 2020. רויטרס
"מאופק מתוך כוונה לשמור על הקואליציה". הנייה/רויטרס

בריאיון התייחס גם להתנקשות בבכיר משמרות המפכה המיוחסת לישראל. "עכשיו המחירון הופך להיות יותר קל בטהראן, ואני חושב שהחיסול היה מאוד משמעותי כי זה היה החיסול הראשון שלא היה קשור לתוכנית הגרעין. עכשיו כל מי שעוסק בהפצת טרור בסוריה או בעיראק יתחשבנו איתו על אדמת איראן.

"זוהי תפנית דרמטית, אבל יותר מהכל היא מעידה על הלחץ. התפנית הזו היא לא משהו התקפי יזום, הוא משהו הגנתי - סיקולי של תהליך שקורה כבר. תראו את הדחיפות, זה אומר שמשהו קורה. לא סתם שר הביטחון אמר לפני כמה שבועות שאיראן קרובה לפצצה יותר מתמיד. מה תעשה ישראל? הרי ברור שהאמריקנים לא איתנו בסיפור".

עוד בוואלה!

"סינוואר היה שפן, תמיד נהג להשאיר את ידיו נקיות, מירר בבכי כשגילה שיש לו סרטן"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully