וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי העימותים האלימים, "מצעד דגלים" מעמיד גם את לוד במבחן

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 15:45

תהלוכה לרגל יום ירושלים עברה גם בעיר המעורבת, והתושבים חלוקים: חלק רואים במצעד פרובוקציה שמאיימת על הסדר בעיר ש"יושבת על חומר נפץ", בעוד אחרים לא רואים שום בעיה באירוע, וטוענים שהתקשורת מנפחת את המתיחות: "היחסים מצוינים והכול בסדר, שיעשו מה שהם רוצים"

בווידאו: מאות השתתפו במצעד הדגלים בלוד בדיוק שנה אחרי המהומות שהיו בעיר במבצע "שומר החומות"/צילום: ניב אהרונסון

בשולי מצעד הדגלים בירושלים, גם בלוד - מוקד העימותים האלימים בין יהודים וערבים במאי שעבר - נערך הבוקר (ראשון) "מצעד דגלים". התהלוכה הסתיימה ללא תקריות מיוחדות, אך תושבי העיר הביעו תחושות מעורבות ביחס אליה.

כמה תושבים מחו על מה שבעיניהם הוא פרובוקציה. איש חינוך, שביקש להישאר בעילום שם, תיאר הרגשה מתוחה בעיר סביב התהלוכה, שעברה בשכונה שבה התרחשו עימותים רבים בשנה שעברה. "המצב לא פשוט. היו הרבה ניסיונות לעשות הסברה לקראת האירוע. החברה הערבית פחות רואה תקשורת והסברנו שזה לא נגדם וזה יום חג, אבל הצעדה של ירושלים לא צריכה לעבור דווקא בשכונה שרובה ערבית", אמר, ותיאר "חבורה של ילדים רואה שלטים בערבית וצועקת 'מוות לערבים' - מזל שהמורה שלהם השתיקה אותם".

מצעד הדגלים לרגל יום ירושלים, לוד, 29 במאי 2022. ניב אהרונסון
צעדת הדגלים בלוד, היום/ניב אהרונסון

"שנה אחרי שומר החומות - יש הרבה מתח. יש ניסיונות מכל הצדדים לא לעשות אירועים גדולים. העיר הזו יושבת על חומר נפץ", הוא הוסיף, "מצער שיום שאמור להיות חגיגה הופך להיות מתוח. לא מבין למה עוברים דווקא פה".

רסאן מוניר, פעיל חברתי מלוד, אף התבטא באופן חריף יותר נגד האירוע. "אני רואה את מי שבא לחגוג את הכיבוש בשכונה שלנו - זה שלא בטוח בעצמו, ומרוב חוסר הביטחון בא עם נשק, עם סוסים, עם יס"מ, עם דגלים - בשביל להגיד 'הנה אני פה ואני ניצחתי'. כמה רשעות צריך בשביל לחגוג את הכיבוש מול עיני הנכבש", אמר.

עוד בוואלה!

מנהיג הציבור החרדי נגד מצעד הדגלים: "לא מבינים שזה מיותר ומסוכן?"

לכתבה המלאה
מצעד הדגלים לרגל יום ירושלים, לוד, 29 במאי 2022. ניב אהרונסון
מצעד הדגלים בלוד, היום/ניב אהרונסון

הוא דחה את הטענה שהאירוע פוגע בדו-קיום בעיר, מפני שלדבריו ממילא אין בה דו-קיום, כי אם אפליה כלפי האוכלוסיה הערבית. "קודם כל שהמדינה תכיר בנו, שהעירייה תכיר בנו ושהיא תתייחס אלינו כמו שהיא מתייחסת ליהודים. אנחנו סובלים מאפליה כפולה: מהממסד הממשלתי ומהממסד המקומי", אמר מוניר, "תעזבו את הבדיחה הזאת של דו קיום. שיתחילו להתייחס אלינו כאזרחים שווים. איך זה שבלוד יש בתים בלי חשמל, איך שזה שבלוד אין תשתיות, שהשכונות הערביות נראות כמו מחנה פליטים, איך יכול להיות שזה דו קיום - דו קיום בין עבד לאדון זה לא דו קיום".

"הכול הולך כמו שצריך ללכת והכול בסדר"

לעומת זאת, תושבים אחרים של העיר סבורים אחרת, דוחים את הטענות על מתיחות, ומדגישים שהיחסים בין יהודים וערבים בעיר מצוינים. "לא מפריע לנו", אמרו לוואלה! שני תושבים ערבים, "שבוע שעבר אנחנו עשינו, עכשיו הם. שיעשו מה שהם רוצים. אנחנו גרים פה בבניין יחד, ערבים ויהודים, הכול בסדר בינינו".

ניסים עמוקה, נהג מונית, אומר דברים ברוח דומה. "אין מתיחות בעיר לוד, והכול הולך כמו שצריך ללכת והכול בסדר. התקשורת מנפחת את הכול", אמר עמוקה. "יש לי יחסים מצוינים עם תושבי העיר לוד הערבים, רק עכשיו נתקעתי פה עם המונית והציעו לי עזרה ומשהו לשתות", סיפר.

גם יוסי, בעל חנות למשקאות חריפים בעיר, חושב כמוהו. "יש לי חברים ערבים שאני גאה שהם חברים שלי, לא הרגשתי אף פעם מתיחות מתושבי לוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully