וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה המשפחתית באילת הסתיימה באסון: 4 בני אדם, בהם נערה וילד, נהרגו בתאונה בערבה

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 19:44

בהתנגשות שני כלי רכב סמוך למושב פארן נהרגו גבר כבן 65 ונכדיו, נערה בת 13 וילד בן 4, תושבי מזרח ירושלים, וכן אישה כבת 40, שנסעה ברכב אחר. שני פצועים נוספים כבני 40 פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה

בווידאו: 3 הרוגים בתאונה בכביש 90 בערבה/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

ארבעה בני אדם נהרגו היום (שבת) בתאונה קטלנית בכביש 90 בערבה, סמוך למושב פארן - גבר כבן 65 - עומר עביד, ונכדיו, נור בת 13 ודאוד יעקוב בן ארבע, תושבי מזרח ירושלים, ואישה כבת 40. שני פצועים נוספים, גברים כבני 40, פונו במסוק לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי, כשהם במצב בינוני עד קשה.

מתחקור האירוע עולה כי מדובר בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב, שהנוסעים בהם חזרו מחופשה משפחתית באילת. ממצאי החקירה הראשוניים מעלים כי רכב רכב שנסע לכיוון דרום סטה מנתיבו, מסיבה שעדיין נחקרת, ופגע ברכב שנסע לכיוון צפון. החקירה נמשכת בידי בוחני תאונות הדרכים ממרחב הנגב.

ברכב הראשון נהרגה האישה והגבר נפצע באורח בינוני עד קשה; ברכב השני נהרגו נערה, ילד וגבר, ואחד נוסף נפצע באורח בינוני עד קשה. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בחקירת האירוע.

תאונה בכביש 90 ליד פארן, 28 במאי 2022. מד"א, מערכת וואלה
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה, מד"א
תאונה קטלנית בכביש 90, 28 במאי 2022. נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה, אתר רשמי
זירת התאונה, היום/אתר רשמי, נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה

הפרמדיקים של מד"א תיארו את זירת התאונה כ"מחרידה": "ראינו שני כלי רכב מעוכים, מרכב אחד חולצו גבר כבן 40 ואישה כבת 40 שהייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם חבלה רב מערכתית קשה". בתום בדיקות רפואיות, נאלצו לקבוע את מותה. "הגבר היה בהכרה וסבל מחבלות, ולאחר טיפול ראשוני פונה לבית חולים במסוק כשמצבו בינוני עד קשה".

עומר עביד, נהרג בתאונת דרכים בכביש 90. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
עומר עביד, הסב שנהרג בתאונה/צילום מסך, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים
דאוד יעקוב, נהרג בתאונת דרכים בכביש 90. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
דאוד יעקוב, בן ה-4 שנהרג בתאונה/צילום מסך, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

"מהרכב השני חולצו ארבעה נוסעים בהם גבר בשנות ה-60, נערה בת 13 וילד בן ארבע, הם היו מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק", סיפרו, "ניסינו להציל אותם וביצענו פעולות החייאה שבסופן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם, גבר נוסף כבן 40 שהיה ברכב חולץ כשהוא סובל מחבלות, לאחר טיפול ראשוני הוא פונה במסוק לבית חולים כשמצבו בינוני עד קשה".

בעקבות התאונה הגיעו תושבים מהערבה לזירה כדי להביע את מחאתם על חוסר הבטיחות של הכביש המסוכן, ועל אי הרחבתו, ואת הזדהותם עם הקורבנות. יחד עם ועד מטה המאבק של תושבי הערבה התיכונה להרחבת הכביש האדום הגיע למקום גם ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה מאיר צור. בהודעה מטעם מטה המאבק נאמר כי התושבים מוחים על "אי העברת תקציב קריטי להרחבתו הדחופה של כביש 90 האדום, מצומת הערבה ועד מבואות אילת".

סגן שרת החינוך, ח"כ מאיר יצחק הלוי, כתב בטוויטר כי "כביש הערבה ממשיך לגבות דמים". התאונה, לדבריו, "מעידה שתאונות קשות וקטלניות הפכו להיות חלק משגרה שבועית מדאיגה ומסוכנת". הוא ציין כי הוא שלח אמש מכתב בנושא לשר האוצר, אבגידור ליברמן ושרת התחבורה, מרב מיכאלי. "לתושבי אילת והאזור, ולמליוני הנוסעים על כביש הדמים, מבטיח לכם שכביש מסוכן זה ישודרג".

תאונה קטלנית בכביש 90, 28 במאי 2022. נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה, אתר רשמי
זירת התאונה, היום/אתר רשמי, נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה
תאונה קטלנית בכביש 90, 28 במאי 2022. נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה, אתר רשמי
זירת התאונה, היום/אתר רשמי, נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה

עמותת אור ירוק מסרה כי "כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות ולהוות מפגע בטיחותי לכל מי שנוסע בו", ואף תקפה את המדינה, שלטענתה "משקיעה מיליארדי שקלים בתחבורה אבל לא מוצאת כסף כדי למנוע מוות ידוע מראש בכביש הדמים הזה". "כמה עוד אנשים צריכים להיהרג כדי שמישהו יחליט להעביר את הכסף, לשפר את התשתית ולמנוע צער סבל וכאב מעוד משפחות רבות", תהו. "למרות הבטחות רבות מעט מאוד נעשה והציבור משלם את המחיר הכבד".

העמותה קראה "להפוך את כביש הערבה לכביש בטוח עם הפרדה בין הנתיבים וצמתים מוסדרים. אנחנו בפתחו של החופש הגדול והקיץ והתנועה לדרום תגבר וכך גם הסכנה למעורבות בתאונה. חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית כבר עכשיו כדי למנוע עבירות תנועה מסכנות חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully