וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,500 רקטות ביום, 300 חיילים ואזרחים ייפגעו: כך תיראה המלחמה הבאה נגד חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 17:57

בתרגיל צבאי שדימה מלחמה נרחבת מול ארגון הטרור בלבנון, צה"ל העריך כי בצד הלבנוני ייהרגו אלפי בני אדם, בהם אזרחים ומחבלים. אוגדה 162 שהשתתפה בתרגיל, תהיה האחראית להשמדת אתרי השיגורים של הארגון, שלפי הערכות, מחזיק בלפחות 45 אלף רקטות קצרות טווח

בווידאו: פגיעה באתרי שיגור ותקיפת מעוזי חיזבאללה: תרגיל המלחמה של אוגדה 162/צילום: דובר צה"ל

צה"ל חשף השבוע שורת תרחישים למלחמה הבאה שתתרחש בין ישראל לחיזבאללה. במסגרת תרגיל המדמה את התמרון היבשתי של אוגדה 162 בעת לחימה בשטח לבנון, בוצעו סדרת הערכות, לפיהן עד היום התשיעי ללחימה, ייהרסו 80 מבנים מנפילת טיל, וייהרגו 300 חיילים ואזרחים בישראל. בצד הלבנוני ייהרגו אלפי בני אדם בהם אזרחים, פעילי חיזבאללה ולוחמי כוחות רדואן.

אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל נדב לוטן מוגדרת האוגדה הגדולה ביותר בצה"ל. במסגרת התרגיל הצבאי שבו השתתפה באום אל פאחם, עשתה שימוש בנגמ"שים ובטנקים המתקדמים ביותר בצה"ל. בתרגיל דימה הצבא את אום אל פאחם כמעוז חיזבאללה, ובו מערכים מתקדמים וחשובים של הארגון.

הכוחות מתראו״ג 162. דובר צה"ל
אוגדה 162 בתרגיל/דובר צה"ל

עוד תורגלו מערכי אש והעברת מודיעין ביחידה הרב מימדית, שמפעילה רחפנים ואמצעי איסוף מתקדמים ומסווגים. לפי הערכות בצה"ל, היכולות המודיעיניות החדשות והמתקדמות של אמ"ן יסייעו לצה"ל לחשוף בזמן אמת את המערכים החשאיים של חיזבאללה, כולל אלה הניידים, באופן שימנע התקפה על צה"ל בדומה לאירוע בוואדי הסלוקי במלחמת לבנון השנייה.

לפי גורמים בצה"ל, חיזבאללה פיתח יכולת התקפית משמעותית לאורך גבול לבנון במטרה לפגוע בכלל מערכי צה"ל. לפי הערכות, תוכניות חיזבאללה הן שכוחות רדואן ינסו להתסער על יישובים בצפון כמו משגב ומטולה ואזורים אחרים. בהתאם לכך נבנה חלק מהמיקוד של צה"ל בתרגיל.

עוד בוואלה!

בצל המתיחות הביטחונית: צה"ל פתח בתרגיל בכלל הגזרות

לכתבה המלאה
הכוחות מתראו״ג 162. דובר צה"ל
אוגדה 162 בתרגיל/דובר צה"ל

כמו כן, תורגלה הפעלה של מסוקי קרב על ידי מפקדי פלוגות לתקיפות מטרות ניידות בזמן אמת, והעברת מודיעין מדויק הכולל צילום לווין. בנוסף תורגל פינוי אוכלוסייה לבנונית מהשטחים אליהם צה"ל צריך לתמרן. לאחר אזהרת האוכלוסייה, יוגדר האזור כשטח לחימה ללא מגבלות, כדי ללחוץ על מאות הכפרים הלבנוניים בהם ישכנע חיזבאללה את הציבור להישאר בבתים.

תרחיש המלחמה של אוגדה 162 כלל יותר מ-1,500 רקטות ביממה שישוגרו מלבנון בלבד לעבר ישראל לטווחים שונים כולל טבריה, חיפה ותל אביב, באופן שיהווה תרגיל קיצוני ראשוני בהיסטוריה הצבאית הישראלית. הייעוד של אוגדה 162 יהיה להגיע לאתרי השיגור, ולכבוש אותם. הערכה בצה"ל כי למרות התמרון היבשתי והאווירי יצליח ארגון הטרור לשגר רקטות לעבר ישראל עד ליום האחרון של הלחימה. באחריות פיקוד הצפון לפגוע ב-45 אלף רקטות לטווח קצר עד כ-40 ק"מ. למרות התמרון הנרחב בשטח לבנון, הקשה הרמטכ"ל בתרחיש המלחמה ודרש לדמות מקרה של עשרות מבנים שנפגעו מטיל והתמוטטו בישראל.

הכוחות מתראו״ג 162. דובר צה"ל
אוגדה 162 בתרגיל/דובר צה"ל

עוד תרגלה אוגדת 162 העברת מודיעין מדויק ונרחב, שהצליחו מפקדות חדשות בעורף מבוססת בינה מלאכותית להעביר בזמן אמת למפקדי השטח. בנוסף לכך, דימו החטיבות השונות מעבר בצירים חלופים לכבישים שנפגעו מטילים, או נחסמו על ידי מפגינים. בהובלה של חטיבת הלוגיסטיקה בפיקודו של תא"ל פיני בן מויאל מופו 2500 ק"מ ברחבי המדינה, נסללו כבישים וצירי תנועה עבור נגמ"שים, רכבי שטח ומובילי טנקים. כדי לעמוד בדרישות הצבא להעברת כלים כבדים יגייסו צה"ל יחידת נהגים במילואים הכוללת אלופים ותא"לים במיל' וטייסים שינהגו במשאיות.

הרמטכ"ל הודיע במהלך התרגיל על מספר צעדי רכש שיתמכו את התמרון היבשתי במלחמה הבאה, בהם הגברת כושר הייצור של טנקי המרכבה החדשים, להם ביקש להמציא שם חדש, ורכש משמעותי בתחום כלי הטיס הלא מאוישים. יחד עם זאת קיים עיכוב בקליטת הרחפנים המתאבדים, "מעוזים", בגלל סוגיות פיתוח טכנולוגיות.

הכוחות מתראו״ג 162. דובר צה"ל
אוגדה 162 בתרגיל/דובר צה"ל

בצה"ל מאשרים כי אין כשירות לוגיסטית מלאה בכלל המערכים ובחלק מהם נדרש שיפור משמעותי. כמו כן, קיימים פערים ברמה הלאומית במוכנות הפיזית והמנטאלית בעורף במסגרת מלחמה בה יהיו עשרות אתרי הרס. הרמטכ"ל הבהיר בשיחה עם מפקדי הגדודים כי לא יהיה מנוס מתמרון לעומק השטח בלבנון במלחמה מול חיזבאללה. בצה"ל הבהירו לדרג המדיני כי אם לא יהיה תמרון קרקעי לעומק לבנון, לא יהיה ניתן להבטיח מניעת חדירות גדודים של חיזבאללה לשתולה ולמטולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully