וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מייסד חברת ביוטק נעצר בפרשייה מסתורית של רצח להשכרה

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 12:33

סרהאט גומרוצ'ו מחברת אנוקיאן ביוסיינסס בלוס אנג'לס, משפתחת תרופות לסרטן וקורונה, נעצר לאחר שהואשם על ידי חבר מושבעים גדול בקשירת קשר להזמנת רוצח שכיר - שהסתיים במותו של גרגורי דייויס, שנמצא בצד הדרך בשלג סמוך לביתו ב-2018

המייסד של חברת אנוקיאן ביוסיינסס נעצר השבוע לאחר חקירה בת שנתיים, שבסופה הואשם כי היה מעורב במזימה של רצח להשכרה, שהובילה למותו של אדם ממדינת ורמונט בארצות הברית ב-2018.

וול סטריט ג'ורנל דיווח כי על פי הודעת התובע, סרהאט גומרוצ'ו בן 39, נעצר ביום שלישי לאחר שהואשם על ידי חבר מושבעים גדול בוורמונט בקשירת קשר להזמין רצח.

המזימה הסתיימה במותו של גרגורי דייויס, בן 49, שנמצא מת בצד הדרך בשלג לא רחוק מביתו בוורמונט בינואר 2018 עם פציעות ירי בראש ובחזה. עם גומרוצ'ו נעצר אדם נוסף, ברק אראטיי בן 35 מלאס וגאס.

בכתב האישום נכתב שבין מאי 2017 לפברואר 2018, שני הגברים "זממו לגרום לאדם אחר לנסוע בתחבורה הבינעירונית ולהשתמש או לגרום לאדם אחר להשתמש ברשתות הטלפונים הסלולריים, מתוך כוונה להוציא לפועל את הרצח של גרגורי דיוויס".

עוד נכתב כי במסגרת המזימה "הוסכם והובטח לשלם משהו בעל ערך כספי" בעבור הרצח, אף שלא מפורט מי קיבל תשלום ומה הסכום.

ירח זורח בלילה מעל אתר הסקי סטואו, ורמונט, ניו אינגלנד, ארצות הברית. ShutterStock
הגופה נמצאה בשלג. מדינת ורמונט בארצות הברית/ShutterStock

גומרוצ'ו, שגר בלוס אנג'לס, היה רשום קודם לכן באתר של החברה כמייסד שותף וממציא. יש לו רישיון לעסוק ברפואה ותואר שלישי מאוניברסיטאות רוסיות, על פי גירסה ישנה של האתר.

על פי האתר, הוא המציא טכניקות לטיפול בזיהומים כרוניים ובסרטן. החברה, שמבוססת בלוס אנג'לס, מפתחת כמה תרופות למחלות כמו שפעת, HIV וקורונה. מניית החברה, בעלת שווי שוק של 330 מיליון דולר, נפלה אמש ב-37% בוול סטריט בעקבות הדיווח.

על פי הצהרת החברה, התקרית שהובילה למעצר אירעה לפני המיזוג שיצר את אנוקיאן בצורתה הנוכחית, ואינה קשורה כלל לחברה. המנכ"ל, מארק דייבול, אמר כי לגומרוצ'ו לא היה תפקיד רשמי בחברה, וכי תפקידו הלא רשמי כיועץ מדעי הסתיים.

רצח בעבור כסף

האישומים החדשים מתווספים לשני מעצרים בחודש שעבר של ארון לי אתרידג' בן 42 מנבאדה ושל ג'רי בנקס מקולורדו.

על פי התביעה , בנקס, שהציג את עצמו כמרשל, טען כי הגיע לדיוויס כדי לעצור אותט באשמת סחיטה וחטף אותו מביתו ב-6 בינואר 2018. הגופה שלו נמצאה יום למחרת בעיר בארנט בוורמונט.

בנקס ככל הנראה ביצע את הרצח אך עדיין לא הואשם בכך באופן רשמי. אתרידג' הואשם בקשירת קשר לחטיפה, והתביעה סבורה כי הוא האדם שאליו התקשר בנקס לאחר הרצח. אתרידג' טען כבר באפריל לחפותו באישום על חטיפה.

לגבי המניע, ה-FBI אמר כי בנקס היה מעורב בקנוניה משום שנשכר לביצוע הרצח והיה זקוק לכסף, אך אין הסבר בתביעה לגבי מי שכר אותו ומדוע מישהו רצה במותו של דיוויס. על פי הצהרה של משרד המשפטים, אם גומרוצ'ו יורשע, הוא עשוי לקבל גזר דין של מאסר עולם, או עונש מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully