וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר גונן שגב שהורשע בריגול לא יקבל טיפול שיקומי בכלא: "פעל ממניע אידיאולוגי"

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 12:57

השופטת קיבלה את ההחלטה שלא לאפשר לו שיחות טלפון עם עובדת סוציאלית לאחר שנציגי שב"כ שהשתתפו בדיון, הזכירו את שורת עבירות הריגול החמורות שלו והציגו בפניה חומר מסווג. "היה לו מניע מבוסס וחזק לפגוע בביטחון המדינה", הדגישה, "מעשיו סיכנו ומסכנים את מדינת ישראל"

בווידאו: השר לשעבר גונן שגב נשלח ל-11 שנות מאסר לאחר שהורשע בריגול לאיראן/צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל אתמול (רביעי) את עמדת שב"כ, ולא יאפשר לשר לשעבר ד"ר גונן שגב, לקבל טיפול שיקומי טלפוני על ידי עובדת סוציאלית בכלא.

ד"ר גונן שגב בן ה-66, לשעבר שר האנרגיה, רופא וקצין צה"ל, מוחזק כאסיר בטחוני, לאחר שהורשע בשורה של עבירות ריגול חמורות ומסירת ידיעות לאויב, משנת 2013 למשך מספר שנים. לפני מאסרו הנוכחי הוא ריצה מאסר בגין עבירות סמים.

בדיון בעניינו, הזכירו נציגי המדינה כי גונן שימש מקור מודיעיני עבור איראן, ובין היתר מסר מידע אודות מערך האנרגיה בישראל, הצביע על בסיסים ומוסדות של שירותי הביטחון, והעביר שמות אישים הקשורים בענייני בטחון. כמו כן, הוא נפגש במדינות שונות עם מפעיליו, יצר עימם קשר באמצעים שונים, בהם מוצפנים, ואף ניסה לשדל קצין מילואים בכיר להגיע לפגישה עם האיראנים.

גונן שגב. יונתן זינדל, פלאש 90
לא יקבל טיפול שיקומי בכלא. שגב/פלאש 90, יונתן זינדל

שגב טען כי הודה במסגרת הסדר הטיעון כדי "לקצר את ההליך", ומאחר שלא היה מסוגל להתמודד נפשית עם הטענות נגדו. בנוסף הוא טען כי אין לו כל דרך להוכיח שזנח את המניעים האידיאולוגיים כיוון שמעולם לא היו לו כאלה.

גזר הדין של גונן אינו מפרט את פרטי העבירות שלו, מתוך חשש לפגיעה בביטחון המדינה. בדיון בעניינו נכחו אנשי שב"כ, שקיימו היוועצות בדלתיים סגורות עם השופטת רננה גלפז מוקדי, כדי לשתף אותה בחומרים חסויים.

מאוחר יותר ובעקבות העיון בחומרים החסויים, קבעה השופטת כי מניעיו של השר לשעבר בביצוע העברות היו אידיאולוגיים. היא ציינה כי הדבר נלמד גם מכתב האישום המתוקן, בו הודה ועל פיו הורשע. "עיון בכתב האישום מלמד על מסכת של אירועים, על פני שנים, הכוללים מעשים מסוגים שונים, מערבים גורמים שונים, כשהמסקנה המתבקשת היא, כפי שנטען על ידי שב"כ, כי למשיב היה מניע אידיאולוגי מבוסס וחזק לפגוע בביטחון המדינה וכי מעשיו, כפי שעולה מעמדת שב"כ, סיכנו ומסכנים את מדינת ישראל", אמרה.

עוד בוואלה!

מעבודתו כרופא, דרך הממשלה ועד הריגול לטובת איראן: גונן שגב כותב ספר מבית הכלא

לכתבה המלאה
גונן שגב, נשלח ל-11 שנות מאסר בעסקת טיעון, מחוזי ירושלים, 26 בפברואר 2019. רוני כנפו
"היה לו מניע מבוסס וחזק לפגוע בביטחון המדינה". גונן שגב/רוני כנפו

"לבוא ולהגיד שיש רקע אידיאולוגי זה מקומם. חוות דעת הפסיכולוג הראשי של שב"ס קובעת לגמרי אחרת", מסרה עורכת הדין המייצגת את שגב, עו"ד חן מאירי. "נערער גם על ההחלטה הזו לבית המשפט העליון. לכל אסיר מגיעה הזכות להוכיח שמסוכנותו פחתה וחל בו שינוי תודעתי - וזה דבר שיכול להתממש רק אם מאפשרים לו הליך טיפולי". היא ציינה כי בשבוע הבא מכנסת פרקליטות המדינה ישיבה מיוחדת בעניינו תוך שביקשה כבר את תגובת שב"כ "לבקשה הלגיטימית לרשות ערעור בסוגיית מתן זכות לטלפונים לעורכי דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully