וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד רצו לתת חופש הצבעה על חוק של הקואליציה, החרדים איימו - נתניהו חזר בו

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 15:00

בשל החלטת הליכוד לתת לחברי המפלגה חופש הצבעה על הצעת החוק שתחייב לגבות תשלום על שקיות פלסטיק, חברי המפלגות החרדיות זעמו, ואיימו לפרק את בלוק הימין. בעקבות הדברים, בליכוד חזרו בהם. "אי אפשר שהליכוד יעשה מאיתנו צחוק כל יומיים"

בווידאו: מיכאל ביטון: "קורא לבנט להקים קבינט ליוקר המחיה"/דוברות הכנסת

הליכוד חזר היום (רביעי) מהחלטתו להעניק לחברי המפלגה חופש הצבעה על חוק של הקואליציה, בעקבות איום של יו"ר ש"ס לפרק את בלוק הימין. מוקדם יותר החליטו בליכוד לתת חופש הצבעה על הצעת חוק של חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מיש עתיד ומיכל רוזין ממרצ, שתחייב את כלל העסקים בישראל לגבות תשלום על שקיות חד פעמיות. ההצעה תעלה בהמשך היום להצבעה בקריאה טרומית.

יו"ר ש"ס אריה דרעי פנה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, והבהיר: אם הליכוד החליט לעשות דין לעצמו, גם המפלגות החרדיות רשאיות לעשות דין לעצמן. מתן חופש הצבעה על חוק הרע של העלאת השקיות משמעותו פירוק בלוק הימין.

בנימין נתניהו ויריב לוין , במרפסת מזנון הח״כים בכנסת, 25 במאי 2022. ללא, מערכת וואלה!
נתניהו ולוין בהתייעצויות. היום/מערכת וואלה!, ללא

מעבר לכך, חברי כנסת במפלגות החרדיות טענו כי החוק עלול לפגוע בשכבות החלשות, והודיעו כי אם ההחלטה לא תשתנה, הם יצביעו בהצבעות הבאות לפי שיקול דעתם. "אי אפשר שהליכוד יעשה מאיתנו צחוק כל יומיים", אמרו במפלגות החרדיות.

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', יעקב אשר ואורי מקלב שוחחו במליאה עם חבר הכנסת יואב קיש ומחו בפניו על ההחלטה: "זאת פגיעה בנו, תפסיקו להתנהל ככה". חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה אמר כי העלאת מחירי השקיות פי כמה, היא פגיעה קשה בעניים ובמשפחות ברוכות ילדים. "זה נעשה כחלק מהטרור הגלובלי של דת הסביבה", אמר אייכלר. "שיהיה ברור - אם בליכוד יעניקו חופש הצבעה על העלאת מחירי השקיות, חברים ביהדות התורה יראו בכך אישור רשמי להצביע על כל חוק שיעלה בכנסת לפי שיקול דעת ענייני ולא לפי הוראות הליכוד".

עוד בוואלה!

ח"כ ביטון הודיע: "לא אצביע עם הקואליציה למעט במקרים של אי אמון"

לכתבה המלאה
יו"ר סייעת ש"ס, אריה דרעי במהלך ישיבת מפלגתו בכנסת 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
איים לפרק את בלוק הימין. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

סיעות האופוזיציה תכננו להוציא הודעת תמיכה משותפת בחוק של סמוטריץ' נגד החזרת גופות מחבלים. המהלך נבלם בגלל התנגדות של יו"ר יהדות התורה חבר הכסנת משה גפני שטען כי יש לו "בעיות עם זה בתוך הסיעה". גפני נמצא במתיחות קשה בתקופה האחרונה עם סמוטריץ', והשניים התכתשו ביניהם בתקשורת במספר הזדמנויות. בליכוד פרסמו לבסוף את ההודעה לבד.

להאשמות של חברי הכנסת החרדים על הליכוד מתווסף גם הזעם בעקבות ההתנהלות של הליכוד בסערת "ממדים ללימודים". ביהדות התורה וש"ס העדיפו לא לתמוך בחוק בגלל ההתנגדות לממשלה, אך נאלצו ליישר קו עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. לאחר מכן, בכירים בשתי המפלגות העבירו מסרים ללשכת נתניהו כי לא יקבלו יותר בהבנה שיתופי פעולה של המפלגה עם הקואליציה, בחקיקה ללא דיון והסכמה משותפת מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully