וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות עתרה לבית המשפט נגד שיחרורו המוקדם של אלון קסטיאל

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 13:48

בפרקליטות טוענים כי לא חל כל שינוי במצבו של עבריין המין ולכן אין להורות על שחרור מוקדם. בנוסף טענו כי ועדת השחרורים לא נתנה משקל לריבוי הנפגעות ולנזק שנגרם להן

בווידאו: אלון קסטיאל מגיע לכלא חרמון לריצוי עונשו/צילום: חיים שפיר, עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות עתרה היום (רביעי) לבית המשפט נגד שחרורו המוקדם של עבריין המין אלון קסטיאל מכלא צלמון. בעתירה שהגישה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, לבית המשפט המחוזי בנצרת באמצעות סגן פרקליט מחוז צפון, עו"ד צביקה אברמוביץ, נגד ועדת השיחרורים של הכלא, נטען כי "החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית".

העתירה הוגשה לאחר שבשבוע שעבר הורתה הוועדה, בדעת רוב, על שחרורו המוקדם של קסטיאל, ביצע עבירות מין חמורות בארבע נשים. הוועדה הורתה זאת לאחר שקסטיאל קיבל טיפולים פסיכולוגיים ומסוכנותו הוערכה כנמוכה. עם זאת, לטענת הפרקליטות, בהחלטת הוועדה לא ניתנה מספיק חשיבות לעמדתן של הנפגעות ועל כן "דינה להתבטל".

אלון קסטיאל. מגד גוזני, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
קסטיאל מרצה מאסר של 57 חודשים, בגין הרשעתו בעבירות אונס/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני, הארץ

הפרקליטות טוענת כי לא חל שינוי מהותי בעניינו ולכן, קשה לומר שהוא ראוי לשחרור מוקדם. דיון ועדת השחרורים היה אמור להתקיים שלשום, אלא שהוא הוקדם לשבוע שעבר. מנגד, ועדת השחרורים של כלא צלמון, בו נמצא קסטיאל אמרה כי הוא "השלים את הסל הטיפולי המוצע בבית הסוהר וחל בו שינוי, לכן, יש מקום לשחררו בשחרור מוקדם בשילוב הדרגתי ותחת פיקוח". דיון בעתירה נקבע ל-7 ביוני.

בעתירה נטען שהוועדה לא נתנה כל משקל לעובדה כי אין המדובר במתלוננת אחת, אלא בארבע נפגעות, שכל חפצן היה לצאת לבלות במועדון, אך הן מצאו את עצמן ואת גופן כמשמשים אלמנט להגשמת דחפיו המיניים של קסטיאל. בנוסף, לטענת הפרקליטות הוועדה לא התחשבה בנזק המשמעותי שגרם קסטיאל במעשיו לנפגעות, לנזק בעבר ובהווה ובעתיד, לטיב הפגיעה, לעומקה, לפגיעה בתחושת האמון ולשבר ולנזקים שנגרמו לנפגעות ממעשיו.

עוד בוואלה!

הפרקליטות תערער על שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל

לכתבה המלאה
הצגת הסדר הטיעון עם אלון קסטיאל, מחוזי ת"א, 3 בינואר 2018. טל אנגלנדר
מבין הנפגעות, רק ש' שנכחה בדיון, הביעה התנגדות לשחרורו המוקדם/טל אנגלנדר

מבין הנפגעות, רק ש' שנכחה בדיון, הביעה התנגדות לשחרורו המוקדם. היא תיארה את עוצמת הפגיעה שגרם לה קסטיאל במעשיו, את הקשיים הרבים במישורי חייה השונים איתם היא מתמודדת בעקבות כך ואת ההשלכות האפשרויות שיהיו לשחרורו המוקדם על התנהלותה.

בעתירתה הפרקליטות מכירה בכך כי עמדת נפגע העבירה היא רק שיקול אחד מבין מכלול השיקולים שעל ועדת שחרורים אך ציינת כי הן האופן שבו בחרה הועדה לאפשר לנפגעות העבירה לממש את זכותן להביע את עמדתן והן המשקל שנתנה בפועל לשיקול זה, אינו יכול לעמוד על כנו, "בנסיבותיו הייחודיות של מקרה זה".

"לשלוח מסר ציבורי"

קסטיאל מרצה מאסר של 57 חודשים, בגין הרשעתו בעבירות אונס, מעשים מגונים בכוח והטרדה מינית, בארבעה אישומים שונים. הוא החל בריצוי עונשו באוגוסט 2018 ומאסרו עתיד להסתיים במרץ 2023 אם לא ישוחרר קודם לכן. כבר באוגוסט אשתקד ריצה שני שליש ממאסרו ומשטרת ישראל התנגדה בעקביות לשחרורו "נוכח אופי העבירות ומסוכנותו".

"אנו מברכות על החלטת הפרקליטות להגיש ערעור", אמרה עורכת הדין עינת פישר-לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים. "מקוות שבית המשפט ישלח מסר ציבורי בנוגע ליחס לעברייני מין סדרתיים ולחובתה של ועדת השחרורים לתת מקום לאופיין של העבירות, לנזק העצום והבלתי נגמר שנגרם לקורבנות, ולפגיעה באמון הציבור, בהרתעה ובמאבק למיגור האלימות המינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully