וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגיש לזכויות חשודים או פופוליסט? השופט הצעיר שהוביל לגינוי מצד ירדן

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 18:56

ציון סהראי מכהן רק כחודשיים בבימ"ש השלום בי-ם, אך כבר עורר סערה דיפלומטית ומבוכה במערכת המשפט כשביטל צו הרחקה של יהודים שקראו "שמע ישראל" בהר הבית. מי שגם כסניגור הוביל להחלטות תקדימיות בנוגע לזכויות נאשמים ממשיך בקו זה גם כעת, ולא מבחין בין ערבים ויהודים

בווידאו: מעצר יהודים שהשתחוו והתפללו בהר הבית/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

השופט ציון סהראי לא הספיק לכהן חודשיים כשופט בבית משפט השלום בירושלים, וכבר הקפיץ את מערכת המשפט כשעורר סערה דיפלומטית כשביטל את צו ההרחקה של יהודים שקראו "שמע ישראל" במהלך ביקורם בהר הבית.

ההחלטה עצמה לא היתה מהותית - דיון בערעור על צו הרחקה מהר הבית שהוציאה המשטרה. בהחלטתו סהראי ציטט מתוך ראיון בו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לתקשורת - דבר חריג בפסקי דין - כדי לטעון שאם מפכ"ל מבטיח חופש פולחן בהר הבית, אמירת שמע ישראל אינה יכולה להיחשב עבירה פלילית. אך הקביעה כי "לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע - בנסיבות התיק שבפני - מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת 'שמע ישראל' בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום" - גררה גינויים מצד ירדן ועוררה מבוכה בקרב מערכת המשפט מול השופט הטרי.

עורך דין ציון סהראי. דן אנד ברדסטריט, מערכת וואלה!
עורר מבוכה במערכת המשפט. השופט סהראי/מערכת וואלה!, דן אנד ברדסטריט

סהראי הגיע לשיפוט אחרי קריירה כסניגור פרטי שעוקב אחר הפרסומים הקשורים בעבודתו, כך שסביר להניח שהוא היה מודע לרגישות ההחלטה. אחד ההישגים הגדולים שלו היה בפרשת השוחד בתאגיד מי אביבים, שם הוא ייצג את אחד הנאשמים - והשופטת מיכל אגמון-גונן קיבלה את עמדתו וקבעה כי הפרקליטות תקליט את הראיונות לרענון עד. זו החלטה תקדימית שבוטלה בהמשך על ידי בית המשפט העליון.

הרגישות לזכויות חשודים ממשיכה ללוות אותו גם כשופט, שלא מהסס לשחרר חשודים ולדרוש רף גבוה מהמשטרה כדי לבסס חשד סביר נגד חשודים. כך למשל, בהתפרעות שאירעה בשבוע שעבר לאחר הלוויה של ווליד אל-שריף שמת לאחר שנפצע במהומות בהר הבית, שחרר לנג חשודים בהתפרעויות במזרח ירושלים.

עוד בוואלה!

למרות המתיחות: ביהמ"ש פסק לטובת נערים שהשתחוו בהר הבית; בן גביר: אעלה ביום ירושלים

לכתבה המלאה
בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

המשטרה הגדירה את האירועים בדיון להארכת המעצר כ"אירוע הפרת סדר קיצונית ביותר, במסגרתה נפצעו שמונה שוטרים. הפרת הסדר כללה זריקת בלוקים מגגות, שימוש בסלעים, פלטות, ברזלים ועוד. אפשר להתרשם מהחומר את הכאוס שהתרחש באירוע ואת החומרה שלו".

החשודים טענו להגנתם שהם השתתפו בלוויה אך לא בהתפרעות, והשופט סהראי החליט לשחרר אותם מאחר וחומר הראיות לא מגבש חשד סביר "מאחר ובמקום נכחו מאות רבות של אנשים, אם לא יותר מכך, כעולה ממסמך שסומן שהוצג לעיוני בטלפון הנייד של המבקשת, אין בעצם הימצאות המשיבים באזור כדי לבסס חשד סביר בעוצמה הנדרשת שיש בה די כדי להורות על מעצרם. גם בבית העלמין נכחו הרבה יותר מ-15 אנשים אשר נעצרו, כאשר לא כל הנוכחים בבית העלמין יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון".

בהחלטה אחרת של סבוראי הוא הורה למשטרה להשיב אקדח מסוג גלוק לקצין מילואים שהשאיר אותו בתיק גב, והתיק הלך לאיבוד ונמצא על ידי עובר אורח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully