וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מאות העתקות: סנקציות יגובשו נגד נבחנים שירמו בפסיכומטרי

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 18:58

הציונים של 200 מהניגשים לפסיכומטרי בערבית הוקפאו בעקבות חשד שהפרו את הכללים. כדי לעצור את התופעה, המרכז הארצי לבחינות שוקל למנוע מהמעתיקים לגשת פעם נוספת במשך שנה ולהגיש תביעות נגד מי שיפיץ את המבחן

המרכז הארצי לבחינות והערכה הודיע היום (שני) כי יגבש נהלים חדשים נגד נבחנים שייתפסו מרמים במבחן הפסיכומטרי. זאת, בעקבות כמה מקרים בהם נבחנים רימו בבחינה בערבית במועד האביב האחרון. המרכז הודיע על הקפאת ציוניהם של כ-200 נבחנים.

מעבר לסנקציות שיינקטו, שוקל המרכז למנוע מנבחנים שהעתיקו לגשת לבחינה מחדש במשך שנה. המרכז הודיע בנוסף כי יפעל משמעתית ומשפטית נגד משגיחים שייתפסו מסייעים לנבחנים בהעתקה. כמו כן, בכוונת המרכז להגיש תביעות אזרחיות נגד כל מי שייתפס מפיץ את הבחינה שלא כדין. המרכז הודיע כי הנושא נמצא בטיפול המשטרה.

עוד בזמן הבחינה, התקבל מידע על פגיעה אפשרית בטוהר הבחינה. המידע נבדק בזמן אמת, ומספר נבחנים שנתפסו בשעת מעשה בבחינה עצמה, הורחקו באופן מיידי מחדר הבחינה ובחינתם נפסלה.

פסיכומטרי אילוסטרציה. צילום: ShutterStock, ShutterStock
מבחן פסיכומטרי, אילוסטרציה/ShutterStock, צילום: ShutterStock

לאחר הבחינה נבדקו ביסודיות בחינותיהם של כל הנבחנים במועד - בדיקות שגרתיות המתבצעות לאחר כל מועד בחינה ובדיקות מיוחדות על סמך המידע שהתקבל. מערך האבטחה והבקרה של המרכז איתר מאות בחינות חשודות ולאחר בדיקה פרטנית של כל מקרה ומקרה, החליט המרכז הארצי להקפיא את ציוניהם של כ-200 נבחנים עד לסיום הבירור בעניינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully