וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהטן נצבעה כחול לבן: אחרי 3 שנים - מצעד התמיכה בישראל חזר

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 23:37

המפגן המסורתי עבר שוב בשדרה החמישית תחת הסיסמה "כולנו ביחד". במצעד השתתפו שרים, ביניהם גנץ, חברי כנסת וחברי קונגרס אמריקנים. אחרי התהלוכה שר הביטחון נשא דברים בכנס "קהילה מחבקת משפחות שכולות"

בווידאו: מצעד התמיכה בישראל חזר למנהטן/צילום: נגה מלסה - דוברות שרת העלייה והקליטה, JCRC-NY

מצעד התמיכה בישראל שנערך בניו יורק חזר היום (ראשון) לפעילות לאחר שלוש שנים שבהן לא התקיים. עשרות אלפי תומכים השתתפו בתהלוכה שעוברת בשדרה החמישית במנהטן תחת הסיסמה "כולנו ביחד". במצעד השתתפו שרים, חברי כנסת מימין ומשמאל, חברי קונגרס רפובליקנים לצד דמוקרטים, חברי כנסיות שחורות מברוקלין, ראש עיריית ניו יורק, זמרים ואמנים. המצעד נערך על ידי המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק JCRC - NY.

שר הביטחון בני גנץ ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שאטה גם נכחוט בין המשתתפים. אחרי המצעד גנץ נשא דברים בכנס "קהילה מחבקת משפחות שכולות" בניו יורק, בהובלת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית ובהשתתפות משפחות שכולות וחברי הקהילה היהודית. מצעד התמיכה בישראל מתקיים מידי שנה בשדרה החמישית בניו יורק כבר 57 שנים, מאז שנת 1965.

צעדת תמיכה בישראל 
ברחובות מנהטן 22 במאי 2022. JCRC-NY, אתר רשמי
צעדת תמיכה בישראל שנערכת בניו יורק/אתר רשמי, JCRC-NY

גדעון טיילור, מנכ"ל JCRC-NY מסר כי "חזרנו לחגוג עם ישראל לאחר הפסקה בת שלוש שנים בעקבות הקורונה שהותירה אותנו הרחק מישראל. צעדנו ברחובות מנהטן והכרזנו בקול ברור על מחויבותינו לישראל. ראינו התכנסות של הקהילה היהודית מכל הקצוות, כמו גם אמריקנים אחרים שאיכפת להם מישראל. וזה מראה יפה".

בדצמבר 2021 גויסו בארצות הברית 1.7 מיליון דולר לתמיכה בחיילי צה"ל שנפצעו ובני משפחותיהם, במסגרת אירוע ההתרמה השנתי של עמותת "בלב אחד", הפועלת לשיקום פצועי צה"ל. בטקס, שהתקיים במנהטן השתתפו כ-500 תומכים מהם כמה ידוענים ישראלים, שציינו בין היתר עשר שנים לארגון, אותו הקימו הרב אוריאל ושבי ויגלר.

שר הביטחון, בני גנץ במהלך מפגן התמיכה בישראל "All Together Again - בניו יורק.. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גנץ בתהלוכת התמיכה. היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במהלך ערב ההתרמה - שכלל הדלקת נר שמיני של חנוכה - הוענקו פרסים ל-11 פצועי צה"ל שהגיעו במשלחת לאירוע במיוחד מישראל, וימשיכו לסיור בן עשרה ימים בקהילות היהודיות והקמפוסים בעיר ניו יורק. בין הידוענים שנכחו בטקס, כוכבי סדרת הטלוויזיה "שטיסל" ו-"פאודה", בהם מיכאל אלוני, מורן רוזנבלט וד"ר ומייק אוונס, ציוני נוצרי הידוע בזכות תרומותיו למדינה והזמר יעקב שוואקי.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, השתתפה גם היא בצעדה ומסרה כי "עם ישראל צריך לדעת שדווקא בתקופה המאתגרת הזאת יש תמיכה לא רק מבית אלא גם מעבר לים ועם עשרות האלפים בין אם יהודים ובין אם לא".

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין ויו"ר "אופק ישראלי" העוסקת בעידוד עלייה לישראל, הביע את התרגשותו מהאירוע. "בכל מקום בו ניתן להעמיד את שני הדברים החשובים לי כבר מעל 30 שנים בראש סדר העדיפויות עלייה לארץ ישראל חיזוק ופיתוח הגולן אני משתדל להיות, והפעם במצעד הצדעה לישראל בשדרה החמישית בניו יורק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully