וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבעבועות הקוף הגיע לישראל: משרד הבריאות מכנס דיון חירום

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 17:47

הצוות לטיפול במגיפות בראשת ד"ר בועז לב יקיים דיון מיוחד בצאת השבת. זאת, אחרי שאמש התגלה מקרה ראשון של הווירוס בבית החולים איכילוב, בקרב גבר בשנות ה-30 לחייו, שחזר מטיול במערב אירופה והגיע לחדר המיון עם נגעים מחשידים

אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
אדם הסובל מאבעבועות הקוף בקונגו/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות יתכנס הערב (שבת) לדיון דחוף בעניין התפשטות אבעבועות הקוף בישראל. הדיון, אותו יוביל ראש הצוות ד"ר בועז לב, ייערך יממה לאחר שהתגלה מקרה ראשון של המחלה בישראל.

החולה הראשון שאובחן בארץ הוא גבר כבן 30 שחזר מטיול במערב אירופה, והגיע לחדר המיון של המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב עם נגעים מחשידים לווירוס. מצבו קל והוא מאושפז לצורך הערכה והשגחה בחדר בידוד. במכון הביולוגי אישרו שאכן מדובר באבעבועות הקוף.

אתמול עדכון משרד הבריאות כי אנשיו מבצעים חקירה אפידמיולוגית ומתאמים עם בית החולים איכילוב העברה של דגימה קלינית לאישור האבחנה במכון הביולוגי. על פי מידע שהגיע מרשויות בארצות בהן התגלו חולים בימים האחרונים, יש ריבוי מקרים בקרב גברים מקהילת הלהט"ב, אך לא רק מהקהילה. משרד הבריאות קרא למי שחזר מחו"ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא.

המחלה הוויראלית החדשה מטרידה את ארגוני הבריאות במדינות השונות, בעיקר בשל היכולת שלה לעבור מבני אדם לבני אדם, שלא כמו בעבר. הבוקר עדכן ארגון הבריאות העולמי כי יותר מ-80 מקרי אבעבועות הקוף אובחנו בלפחות 12 מדינות ברחבי העולם. אתמול אמר הארגון כי 50 מקרים חשודים נוספים נבדקים כעת - בלי לפרט את שמות המדינות שבהן אובחנו המקרים - והזהיר שעוד ועוד מקרים ידווחו בימים הבאים.

מקרים אובחנו עד כה בתשע מדינות אירופיות, כמו גם בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וישראל - בה קיים חשש לאדם חולה. אבעבועות הקוף נפוצות בעיקר באזורים מרוחקים של מרכז ומערב אפריקה. המחלה היא זיהום ויראלי לא חמור שממנו בדרך כלל מחלימים תוך כמה שבועות. הווירוס אינו מתפשט בקלות בין אנשים, והסכנה לציבור הרחב היא נמוכה מאוד.

אין חיסון לאבעבועות הקוף, אך זריקה של אבעבועות רוח מספקת הגנה של 85%, משום ששני הווירוסים דומים. סוכנויות בריאות באירופה אישרו מקרים בבריטניה, ספרד, פורטוגל, גרמניה, בלגיה, צרפת, הולנד, איטליה ושבדיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מגיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully