וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיני המתרחצים: גופת לוויתן ענקית נסחפה אל חוף יפו

עודכן לאחרונה: 20.5.2022 / 19:07

גופת הלוויתן, ראשתן מסוג לוויתן מזיפות, נצפה סמוך לחוף הרצליה כשהיא במצב של ריקבון מתקדם, והיום נסחפה לחוף יפו. המרכז לחקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל מסר כי יקחו את הלסת התחתונה של הלוויתן עבור מחקר באוניברסיטה

גופת לוויתן שנסחפה לחופי תל אביב. 20 מאי 2022/אלמה קוגון כהן

זן נדיר ונכחד של לוויתן מסוג ראשתן נצפה היום (שישי) בחוף יפו. אתמול הוא נצפה על ידי רוחצים סמוך לחוף הרצליה כשגופתו במצב של ריקבון מתקדם, שהמתינו שתגיע אל החוף.

"המון אנשים מצטלמים ונמצאים פה", סיפרה שרית, רוחצת בחוף אליו נשחף הלוויתן. "אף אחד לא בא לטפל בו עדיין במשך יותר משעה, זה הזוי, יש מלא חיידקים. אנשים נכנסו למים, מטפסים עליו ומשחקים".

הלוויתן מת ככל הנראה לפני מספר ימים והגיע אמש לכיוון החוף. זהו הפרט השני ממין זה שנמצא מת בחופי ישראל מחודש יולי לפני שנה. שני הלוויתנים המתים מצטרפים לדיווחים ותיעודים של לוויתנים ראשתנים חיים מחול חופי ישראל בשנה החולפת.

גופת לוויתן שנסחפה לחופי תל אביב. 20 מאי 2022. אלמה קוגון כהן, אתר רשמי
גופת הלויתן שנשחפה אל החוף/אתר רשמי, אלמה קוגון כהן
פינוי הלוויתן מחוף יפו. ענבר מרגוליס מתנדבת מחמל"י, יואב איתיאל
פינוי הלוויתן מחוף יפו. היום/יואב איתיאל, ענבר מרגוליס מתנדבת מחמל"י
פינוי הלוויתן מחוף יפו. ענבר מרגוליס מתנדבת מחמל"י, יואב איתיאל
פינוי הלוויתן מחוף יפו. היום/יואב איתיאל, ענבר מרגוליס מתנדבת מחמל"י

מירי כלפה ממחמל"י, המרכז לחקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל, מסרה כי יקחו חלקים מגופת הלוויתן עבור מחקר. "ניקח את הלסת התחתונה ושיניים לאוסף המשווה של מחמל"י באוניברסיטה", אמרה. "נשים אותה בתוך בור הפירוק רקמות לוויתנם באוניברסיטה לתהליך הפירוק".

הראשתן הוא זן של לוויתן מזיפות, הנחשב כגדול ביותר מבין לוויתני השיניים. זהו מין של מים עמוקים ובים התיכון הוא נפוץ בכל השנה, אך מול חופי ישראל נדיר לראותו. עד כה ידוע על מספר תצפיות של הזן בדרום ומרכז הארץ, וכן על גופות במצב ריקבון שנסחפות לחוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully