וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר האסון, נערך הטקס לזכר ההרוגים במירון: "זו סגירת מעגל"

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 22:20

משפחות 45 ההרוגים הגיעו לציין את זכר יקיריהם בטקס, שהתקיים שנה לאחר שאירע האסון באותו המקום. "זה לא פשוט להגיע לכאן, זה קצת מתעתע בנו והכאב צף חזרה", סיפר אחד המשתתפים. לפני הטקס פרצו קיצונים למתחם והתעמתו עם המשטרה

בווידאו: טקס במירון לזכר ההרוגים/צילום: מזמור הפקות

טקס הזיכרון ל-45 ההרוגים באסון מירון החל הערב (חמישי) במתחם הקבר בהר, שם התאספו משפחות הנספים לציון זכר יקיריהם. לפני שהחל הטקס ניסו קיצונים להפריע בו ובמקום התפתחו עימותים עם המשטרה.

הטקס החל באמירת פרקי תהילים לזכרם של ההרוגים, וכן בסיום של לימוד שיזם הרב שמעון גולדברג, אביו של הרב אלעזר מרדכי גולדברג, שנהרג באסון, לעילוי נשמת בנו ושאר ההרוגים.

שי צרפתי שאיבד את אביו משה אמר לוואלה! כי הוא בא "לסגור מעגל". "זה לא פשוט להגיע לכאן, זה קצת מתעתע בנו והכאב צף חזרה. מוקדם יותר ביקרנו במקום האסון, אמרנו קדיש וכעת אנחנו כאן יחד עם כל המשפחות, מרגישים כמו משפחה אחת גדולה".

פתיחת אירוע הזיכרון במירון 19 במאי 2022. מטה ההסברה, אתר רשמי
טקס הזיכרון לאסון, הערב/אתר רשמי, מטה ההסברה

"תחושות לא קלות, כל היממה עוברת עלינו עם הרבה אמוציות ורגשות מעורבים", שיתף דוד ואזנה, שאיבד את גיסו יוסף יהודה לוי מרכסים בן ה-17. "אנחנו סוגרים שנה לא פשוטה בכלל אבל גם מה שהחזיק אותנו זה הרבה אמונה. אנחנו מאמינים שהיום הוא נמצא במקום יותר טוב. כל יום הוא אתגר לא פשוט אבל אנחנו חיים את החיים, והם חזקים יותר".

עוד בוואלה!

חוגגים פרצו את מחסומי המשטרה - ההילולה במירון הופסקה מוקדם

לכתבה המלאה
פתיחת אירוע הזיכרון במירון 19 במאי 2022. מטה ההסברה, אתר רשמי
טקס הזיכרון לאסון, הערב/אתר רשמי, מטה ההסברה

אחד הרגעים המרגשים בטקס הזיכרון נרשם כשעל מסך ענק שהוצב בבמה הוקרנו שמותיהם ותמונותיהם של כל 45 ההרוגים באסון שעברה לצד ביצוע שיר "יזכרם" של מקהלת ילדים. חלק מהמשפחות בכו בדמעות והתקשו להסתיר את הגעגוע והכאב בעקבות אובדן יקיריהם.

עימותים במירון 19 במאי 2022. דוד כהן, פלאש 90
העימותים בכניסה למתחם לפני הטקס, הערב/פלאש 90, דוד כהן

לפני הטקס פרצו עימותים בין המשטרה לעשרות קיצונים, שפרצו את החסימות שהקימה. המפגינים במקום זרקו בקבוקי זכוכית לעבר שוטרים, וחלקם צעקו "זה הסוף שלכם". בעקבות העימותים חלק מהמשפחות השכולות לא יכלו להגיע לטקס.

מירון 19 במאי 2022. דוד כהן, פלאש 90
העימותים בכניסה למתחם לפני הטקס, הערב/פלאש 90, דוד כהן

בעימותים שהתרחשו מוקדם יותר בין צעירים למשטרה באזור ההר נפצעו שני שוטרים באורח קל ונעצר צעיר החשוד במעורבות במעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully